– В одному з продуктових магазинів у центрі міста продавець жбурнула мені здачу так, що копійки розлетілися по столі, – обурювалася чернівчанка.
Інший чернівчанин поскаржився, що в одному бутику, куди він зайшов придбати подарунок дружині, дівчина-продавець зустріла його зі словами: "Тут товар дорогий, не для вас".
Чому продавці грублять, ми поцікавилися у пані Олени, власниці одного із чернівецьких магазинів одягу:
– Я працюю у торгівлі понад десять років, – каже Олена. – Досі не можу збагнути, чому у багатьох торговельних точках продавці дозволяють собі грубити покупцям. Адже змінилося все: у магазинах – сучасний дизайн, на прилавках – широкий асортимент товарів, а ставлення до клієнта те саме. Багато років продавці у наших магазинах грубими покупцям, а люди наступного дня знову туди приходили за покупками, бо вибір магазинів був невеликим. Нині ж зовсім інша ситуація – магазини відкриваються на кожному кроці, та зможуть вижити і успішно розвиватися лише ті, які поважають свого клієнта. Маю на увазі не лише усмішку і ввічливість, але й забезпечення клієнта якісним товаром.Успіх і стабільність у бізнесі залежать від бажання робити свою справу добре.
Справді, сьогодні вже можна обирати магазини із приємними продавцями та завжди свіжим і якісним товаром. Скажімо, покупці заходять до тих магазинів, де завжди продають свіжі та якісні продукти. Тут можна й не дивитися на термін вживання продуктів, бо асортимент постійно оновлюється. Сюди приємно зайти не лише через те, що продавці кажуть: "Дякую за покупку, приходьте ще", – але й через те, що тут вам продадуть стільки, скільки вам потрібно. У такому магазині ви не почуєте: "Це останній шматок ковбаси, і різати не буду. Або беріть усе, або нічого".
Марія Миколаївна, власниця одного з продуктових магазинів:
"Нам не важко продати і 20 грамів ковбаси, якщо це потрібно покупцеві. Ми вболіваємо за покупця і хочемо, щоби він прийшов до нас знову. Я вважаю, що треба просто любити свою роботу. Якщо не лежить душа до торгівлі, то й не потрібно нею займатися. Я й дівчаток-продавців підбираю таких, щоби були щирими душею. Я бачу, коли моя працівниця посміхається щиро, а коли штучно, лише через те, що у нас так прийнято. Якщо ввічливість закінчується з оплатою за товар, мені такі працівники не потрібні. Неввічливість чи грубість у нашому магазині просто неприпустимі”.