
Згідно з міністерською вказівкою, на дорожнє патрулювання разом з інспекторами ДАІ повинні виїжджати пересувні лабораторії з лікарями-наркологами. Але на дорожні патрулювання наркологи з працівниками ДАІ так і не виїжджали – пересувних лабораторій для таких виїздів у наркологічному диспансері немає. Купити дві лабораторії лікарям обіцяли в інспекції ДАІ, але немає коштів.
За статистикою, щороку кількість протоколів про водіння у нетверезому стані збільшується на сто, але аварій, скоєних водіями в стані сп’яніння, небагато.
– В Україні не встановлено мінімально допустимої концентрації етилового спирту в крові, яка би дозволяла керувати транспортним засобом, – розповідає головний лікар обласного наркологічного диспансеру Віктор САМСОНЮК. – Наше законодавство орієнтоване на якісне виявлення алкоголю, незалежно від його концентрації в крові. З 1995 року існує всього одна інструкція, відповідно до якої здійснюється огляд водіїв на стан сп’яніння. Як на мене, наше законодавство надто ліберальне щодо водіїв, які керують транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння. Адже їхня кількість просто вражає.
Минулого року наш заклад оглянув 11 600 осіб, яких доставили працівники правоохоронних органів. З них були тверезими тільки 4 200 осіб. Кількість доставлених на огляд щороку зростає: 2003 рік – 9 400 осіб, 2004 – 10 900 осіб, 2005 – 11 600.
Лише в ніч з 12 на 13 лютого наш лікар-експерт здійснив 46 експертиз. Навантаження на лікарів-експертів за останні п’ять років зросло майже вдесятеро.
– Чи ефективними є препарати на зразок "Антиполіцай"?
– Як правило, вони всі базуються на ферментах – діюча речовина, що пришвидшує розщеплення алкоголю. І всі вони– кустарного виробництва. В жодній країні такі препарати не зареєстровані. Крім того, вони надзвичайно токсичні. Ми маємо вже багато звернень через ці препарати з діагнозом гепатит.
– Чи збільшилася на дорогах кількість водіїв, що перебувають під дією наркотиків?
– Це справді біда. Багато випадків, особливо серед таксистів, коли водії стимулюють свій стан в нічний та ранковий час, вживаючи амфітаміни, коноплю, стимулятори. Для працівників ДАІ це проблема, бо на запах визначити наявність в організмі наркотиків неможливо, а якихось експрес-засобів для визначення їх на вулиці в Україні немає. Є певні ознаки, які допомагають розпізнати такий стан, але для цього потрібно мати спеціальні навички
Довідка
- Кількість випадків керування авто у нетверезому стані
2003 рік – 5 680
2004 рік – 5 783
2005 рік – 5 872.
- Кількість аварій, скоєних водіями у стані алкогольного сп’яніння
2004 рік – 5 (дві особи загинули, троє травмованих)
2005 рік – 4 (двоє загиблих, троє травмованих).