Бум на чернівецькі калоші

---
2 885
0
Восени і взимку значно зростає продаж гумових калош, лише у листопаді чернівецьке підприємство "Розма" реалізувало їх приблизно 400 тисяч пар. Завдяки каучуку вони не ковзають по льоду й снігу і витримують морози до мінус 35 градусів. Наші кореспонденти побували на єдиному в Україні підприємстві, де виготовляють це популярне у селах зимове й осіннє взуття – чернівецькій "Розмі".
– Лите взуття нині у багатьох областях виготовляють, для цього досить купити нескладне обладнання, – розповідає Наталя ГОЛОВАНЬ, заступник технічного дитектора ВАТ "Розма". – А калоші в Україні випускаємо тільки ми, це значно складніше і потребує багато ручної праці.
Піднімаємося на четвертий поверх, у величезний цех, в одному кінці якого з пласту гарячої гуми викроюються заготовки для калош, а в іншому видніються котли, де вулканізується готове блискуче взуття. Підлога в цеху помережана спеціальними металевими рейками – цими доріжками чоловіки в темних спецівках один за одним тягнуть важкі візки, на яких на металеві колодки рядами одягнені калоші. Доводиться постійно озиратися, щоби не збили. Калоші – теплі на дотик, на візках вони подорожують від одних робітників до інших. На нових відвідувачів у цеху ніхто не звертає уваги – навкруги рухаються люди й машини, наче у злагодженому годинниковому механізмі.
З шару гуми, як з тканини, спеціальний ніж вирізає деталі майбутньої калоші – задники, передню частину, підошву, устілки. Далі уже вручну ці деталі накладають на викроєну підкладку, склеюють, занурюють у спеціальний олійний лак. Потім їх, як і інші гумові вироби, вулканізують в котлах за високої температури. Далі йде опорядження – калоші рівно обрізають, обробляють місця склеювання.
Декілька жінок автоматичними рухами склеюють чорні деталі на металевій колодці. У них, мабуть, найважча робота, каже Наталія Головань. Працює конвеєр, тож клеїльницям не можна відволіктися ні на мить, по декілька годин доводиться безперервно приклеювати один і той же тип деталі.
З-поміж інших виділяються калоші, які всередині червоного кольору. Це східний фасон – яскрава підкладка потрібна, щоби всередину не заповзали дрібні
земноводні та комахи. Вони бояться червоного кольору. Носак у цих калош не заокруглений, а загострений, а ззаду є невеликий виступ – шпора, щоби зручніше було знімати. Щомісяця "Розма" відправляє декілька вагонів цього традиційного східного взуття до Афганістану, Туркменистану, Узбекистану, Таджикистану. На заводі жартують, що наречені там повинні мати у приданому щонайменше п’ять пар калош.
Усі калоші тут виготовляють лише чорного кольору. Є можливість робити їх кольоровими, але покупці надають перевагу чорному взуттю.
Сьогодні завод, де працюють 818 осіб, випускає 16 видів гумового взуття. 
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують