Іномаркам нововведення нічим не загрожує. Зате воно ставить крапку у виробництві карбюраторних вітчизняних автомобілів. Під заборону також потрапляють інжекторні автомобілі без нейтралізаторів відпрацьованих газів (каталізаторів).
Заборона стосується насамперед ВАЗів, ЗАЗів і ГАЗів українського і російського збирання. Вимоги "Євро-2" регламентують токсичність відпрацьованих газів і склад атмосфери навколо автомобіля. Карбюраторний двигун у ці норми не вкладається. Запровадження нових стандартів не означає повної заборони автомобілів з карбюраторними двигунами, на них і далі можна буде їздити та перепродувати. З 1 липня забороняється лише перша реєстрація нового або ввезеного із-за кордону авто, що не відповідає нормам "Євро-2".
Нововведення не було чимось дивним, про його запровадження йшлося давно. Тому автомобільна промисловість припинила виробництво старих авто заздалегідь.
Новим нормам не відповідали "Таврії", "Славути", "Daewoo Sens", деякі моделі "Lanos" і класичні "Lada". Для відповідності вимогам "Євро-2" було внесено зміни в конструкцію двигунів – систему живлення замінили з карбюраторної на впорскування.
Перехід на складніші за конструкцією інжектори потягнув за собою підвищення цін. Так з 1 липня "Lanos" та "Sens" подорожчали майже на 1 тисячу гривень, а "Таврія" і "Славута" – на 2 тисячі. Тепер найдешевша "Таврія" коштує від 22300 гривень (4200 доларів), "Славута" – від 24 тисяч, "Sens" – від 40740 грн, "Lanos" – від 46740 грн. Інжекторні ВАЗи подорожчали на 2100 – 3300 грн, залежно від моделі.
А дешеву російську "Оку" взагалі найближчим часом придбати буде неможливо, бо інжекторний двигун на заводі планують освоїти лише до кінця року.
Однак прості в обслуговуванні карбюраторні двигуни ще довго забруднюватимуть навколишнє середовище. За приблизними підрахунками, нині на дорогах їздить до чотирьох мільйонів таких авто. А враховуючи простоту карбюраторів, їх можна відремонтувати навіть у власному гаражі без спеціального обладнання. При цьому в Росії комплектуючі до старих авто продовжують виготовляти.
Фахівці кажуть, що машини з карбюраторними двигунами їздитимуть ще понад 20 років.
(І. Довгань)