%0%На головному міжнародному пункті пропуску українсько-румунського кордону "Порубне – Сірет" йшлося про сталий розвиток транспортних систем у зоні нових східних кордонів Євросоюзу. Днями там відбулася друга робоча зустріч представників країн-учасниць Центрально-Європейської Ініціативи.
Дискусії представників центральних і регіональних органів влади, науково-проектних, бізнесових і неурядових структур Австрії, Албанії, Болгарії, Італії, Молдови, Польщі, Румунії, України стосувалися розвитку сучасних транс’європейських транспортних коридорів через нові східні кордони Євросоюзу. Йшлося і про вплив перспективного розвитку транзиту, включаючи транспортування енергоносіїв, на відповідну розбудову сучасної прикордонної інфраструктури, забезпечення розвитку прикордонних територій та конкретних галузей, зокрема – туристично-рекреаційного бізнесу.
– Питання ці обговорювалися як на пленарних засіданнях, так і в секціях.
Через КПП "Порубне – Сірет" тільки вантажопотік транзитного транспорту 2006 року зріс у 3,3 разу, порівняно з 2000 роком. Так, транзитний потік польських вантажівок зріс у 5,5 разу, турецьких – 11,6, румунських – 5,6, німецьких – 3,1, бельгійських – 2,7 та російських – 2,3 разу, – сказав у своєму виступі начальник Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області Роман МАЙОР. – Тобто транзитний потенціал добрий, але в розвиток придорожньої інфраструктури потрібні інвестиції – 30 мільйонів гривень. Ми пропонуємо до переліку об’єктів розбудови міжнародних транспортних коридорів внести такі маршрути: Тернопіль – Чернівці – Порубне – Сучава; Чернівці – Хотин – Хмельницький; Чернівці – Мамалига.
А за словами начальника дирекції залізничних перевезень підприємства "Львівська залізниця" з Івано-Франківська Сергія ПУГАЧА, наші залізничники спроможні доставляти до румунського боку набагато більше вантажів, ніж ті спроможні прийняти.
– Ми задоволені підсумками роботи цієї зустрічі, – каже керівник центру "Екоресурс" Зиновій БРОЙДЕ. – Бо вироблено конкретні пропозиції щодо транскордонної співпраці між Буковиною і Сучавою. Але вони можуть бути втілені в життя лише за підтримки уряду України та країн-учасників економічного форуму у Софії.