Після капітального ремонту, що тривав місяць, 21 червня відкрито рух транспорту на мосту через Прут на вулиці Московської Олімпіади.
– Замінено чотири деформаційні шви, які виготовила відома німецька фірма "MAURER-SONT", котра гарантує 50 років їхньої експлуатації, – розповів перший заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Петро ХАРЛАШКО. – Шви – один із найважливіших елементів мостової конструкції. Досі на цьому мосту стояли досить примітивні деформаційні шви. Унікальність виготовлених німцями швів у тому, що вони не пропускатимуть воду на опорні частини. На наших мостах їх ще не встановлювали. Змонтувала шви Львівська філія державного дорожнього науково-дослідного інституту. Вартість виконаних робіт – 216 тисяч гривень. Ще 40 тисяч гривень довелося витратити на реконструкцію огородження. На жаль, через брак коштів ми не змогли пофарбувати всю металеву конструкцію моста довжиною 244 метри, адже на це необхідно чимало – майже півтора мільйона гривень.
Найбільша проблема мосту на вулиці Московської Олімпіади в тому, що його проїжджа частина досить вузька – шириною майже п’ять метрів, що не дає можливості нормально рухатися по ньому великогабаритному транспорту.
– Ще 2002 року, після виведення моста з передаварійного стану, було ухвалено рішення про обмеження руху по ньому, яке офіційно існує і досі, – каже Петро Харлашко. – При в’їзді та виїзді з нього стоять відповідні знаки, що дають право рухатися через міст транспортним засобам вагою до п’яти тонн, тобто легковим автомобілям та мікроавтобусам. Проте водії великогабаритних машин вагою 50-60 тонн не зважають на обмеження, чим завдають непоправної шкоди споруді. Скажімо, за останні п’ять років, після капітального відновлення моста, було повністю знищено бар’єрне огородження, яке ми змушені були відновити тепер. Щоправда, відкриваючи сьогодні проїзд, ми не будемо встановлювати габаритні ворота. Все-таки сподіваємося на совість водіїв. А потік транспорту в Новоселицькому напрямку, що пролягає через цей міст, досить великий.
ІСТОРИЧНА ДОВІДКА.
Міст на вулиці Московської Олімпіади – один із найстаріших в області. Його було збудовано 1931 року, про що свідчить табличка румунською мовою при в’їзді. За роки Великої Вітчизняної війни міст двічі підривали. Перший раз – 1941-го –радянські війська, вдруге – 1944-го – німецькі. Як розповів Петро Харлашко, під час проектування будь-якого мосту передбачаються спеціальні місця для його руйнування. Знаючи їх, у разі необхідності споруду можна підірвати за лічені хвилини. Зважаючи на результати подвійного підривання моста, радянським військовикам були відомі ці місця, а ось німці заклали вибухівку неправильно. У Пруті й досі можна побачити частини зруйнованого 1944 року мосту. Його двічі відновлювали. 1961 року споруду капітально відремонтували, зокрема дерев’яний настил замінили залізобетонною плитою. А 2002-го міст, що практично падав у Прут, було виведено з передаварійного стану. Тоді змонтували нову опору, вирівняли аварійний проліт. Таким чином міст було врятовано.