Ринок продажу нових авто цього року продовжує значно зростати. У першому півріччі збільшення продажів становило чверть, порівняно з попереднім роком. За шість місяців загалом понад 200 тисяч автомобілів отримали своїх власників.
– Зростають продажі практично в усіх цінових сегментах, – розповів начальник відділу маркетингу компанії "Автоплаза" в Чернівцях Віталій САНДУЛ. – Найбільшим попитом користуються авто вартістю 12-15 тисяч доларів. Тобто авто іноземного виробництва, тоді як попит на ВАЗи щороку знижується.
Водночас, дедалі більший інтерес покупці виявляють і до дорогих іномарок.
Збільшення попиту викликало появу черг. Щоправда, у чернівецьких автосалонах, на відміну від столичних, не доводиться місяцями чекати на уподобане авто. Усі продавці мають на складах чимало автомобілів. Тому на авто стандартної комплектації практично всіх марок доводиться чекати від кількох днів до одного місяця. Довше доведеться чекати лише у разі замовлення більш вишуканої комплектації. Така ситуація спостерігається практично в усіх офіційних продавців автомобілів у місті.
В автосалонах також відзначають тенденцію до більш вибагливого вибору авто. Тобто покупці вже хочуть не просто купити добре авто, але й отримати повний набір послуг – гарантію, сертифіковане сервісне обслуговування. За словами Віталія Сандула, сьогодні компанії-продавці розвивають так званий клієнтоорієнтований сервіс, щоби максимально забезпечити потреби покупців.
Значна частина нових авто купується в кредит – у деяких салонах у такий спосіб оформляють до 70% машин. Кредити стають доступнішими, спрощується порядок їхнього оформлення. Це й стало однією з причин зростання продажів. Загалом, чернівецькі дилери говорять про зростання продажів приблизно на 20%, порівняно з минулим роком.
Вже навіть йдеться про конкретні уподобання певних категорій клієнтів. Так у салоні, що реалізовує автомобілі "Сitroen" моделі С3, частіше купують жінки, оцінивши оригінальний дизайн моделі.
Довідка
В Україні наразі лідером продажів залишається ВАЗ. У першій половині 2007 року він охопив 23% ринку. Однак його частка постійно зменшується. Друге місце традиційно посів ЗАЗ-Daewoo, третє – "Chevrolet". Наступні місця – "Mitsubishi", "Toyota", "Hyundai", "Skoda" та "KIA". До першої десятки потрапив і китайський виробник "Chery", який вийшов на рівень 1300 проданих автомобілів на місяць.