У Чагрі селяни вимагають перенести аеропорт

---
1 735
0
Перенести в інше місце міжнародний аеропорт "Чернівці" вимагають мешканці Чагра Глибоцького району. 16,8 гектара земель, які належать місцевій сільській раді, використовує аеропорт під злітно-посадкову смугу. Місцеві мешканці скаржаться, що через літаки, які злітають та заходять на посадку над селом, у них тріскають будинки, хворіють діти та зриваються заняття в школі. Представники аеропорту та міської влади запевняють, що після реконструкції до аеропорту літатимуть більш безпечні літаки, які завдають менше шкоди здоров’ю, та просять віддати їм землі в користування, а не надавати оренду за найвищим відсотком.
Літаки ревуть так,
що ненароджена дитина здригалася
у лоні матері
За словами сільського голови Вікторії ТКАЧУК, різні чутки про злітну смугу, розташовану на землях села, почали ширитися кілька тижнів тому. Люди звертаються і запитують, чи справді в селі зноситимуть будинки, чи будуть забирати у селян землю під розширення аеропорту. Тому було ухвалене рішення запросити на чергову сесію сільради представників аеропорту, міської ради та 45 мешканців, будинки яких розташовані поруч зі злітною смугою, щоби люди могли почути відповіді на свої запитання.
Місцеві мешканці також стурбовані станом здоров’я дітей. За їхніми словами, через літаки та станцію аеропорту на території села хворіють діти. Представники аеропорту чітко відповісти на запитання про рівень впливу аеропорту на здоровя людей не змогли, сказавши, що це питання потребує детальнішого вивчення.
Людмила ЯСКОВА, колишній завуч школи, розповіла: "У нас на території села є станція аеропорту, яка наводить літаки. Навколо неї виникає багато питань. Ми не бачили жодної експертизи, яка би засвідчила, безпечна вона для здоров’я чи ні. Двоє дітей, які живуть поруч, захворіли на менінгіт. У школі, коли над нею пролітає літак, звук такий, що урок провести неможливо. Тому це фактично зриває заняття. Тому потрібна експертиза про вплив на здоров’я діяльності аеропорту. Треба, щоби спеціальна комісія зробила це обстеження".
Мешканець села Георгій ОЛАР виступив з пропозицією не допустити реконструкції аеропорту. На його думку, якщо здійснять реконструкцію, значить будуть прилітати більші літаки, які створюватимуть більше шуму та більше забруднюватимуть довкілля. Нехай злітна смуга залишається такою, якою є.
Мешканці вулиці Івана Франка, яка виходить до злітної смуги і над якою пролітають літаки, що заходять на посадку та злітають, скаржаться на шум та руйнування будинків через літаки.
Місцевий мешканець Степан СЕМЕНЮК показує тріщини на своєму будинку: "Він почав тріскати після того, як почали літати реактивні літаки. Хату батьків довелося арматурою стягувати, штукатурити. Все потріскало. Мій будинок також має тріщини. Теж треба щось робити. Коли літак пролітає, все дуже вібрує".
Антоніна ОСТАШ: "Три роки тому ми вже зв’язували хату, щоби не тріскала, але тепер все знову почалося. Коли невістка була вагітна, від реву літаків у неї в животі дитина здригалася, вона мусила аж присідати, щоби її заспокоїти".
Марія МАЗУРАШУ розповідає: "Ми тут щороку мусимо щось латати через ті літаки. У нас на будові працювали приїжджі люди. Коли летів літак, вони розбігалися і ховалися – такий шум був. Ніяк не могли зрозуміти, як ми тут живемо".
Маргаліна АНТОНІЙ: "У кожній кімнаті хати – тріщини. Я вже чоловікові казала, щоби йшов сваритися в аеропорт через їхні літаки. Вночі спати страшно. Він гуде, світить фарами просто у вікно, пролітає над самим будинком. Таке враження, що колесами ось-ось дах зачепить".
Реконструкція дозволить приймати більш безпечний авіатранспорт
За словами Олександра ШУМЕЙКА, директора департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міськради, однією з умов передачі аеропорту з обласної у міську власність було вкладення інвестицій. Злітна смуга аеропорту зараз перебуває в аварійному стані. Тому буде здійснено її реконструкцію. Згідно з проектом, на який передбачено 31 мільйон гривень, злітну смугу буде укріплено. Планують також відремонтувати аеровокзал. Чернівці потрапили до числа 12 міст, які будуть приймати учасників "Євро-2012", тому аеропорт повинен відповідати всім міжнародним вимогам.
За словами Володимира КАЛИНЮКА, директора аеропорту, злітну смугу довжиною 2216 метрів необхідно реконструювати. Зараз аеропорт приймає застарілі літаки радянського виробництва, які створюють багато шуму. А щоби приймати новітні літаки, більш безпечні для здоров’я, треба реконструювати злітну смугу. Крім того, якщо вирішиться питання щодо облаштування смуги відповідно до правил для міжнародної сертифікації, то з боків злітної смуги (по 150 метрів з кожного) потрібно облаштувати захисну зону. Для цього необхідно, щоби аеропорт отримав додатково сільських земель: у бік "Техно" – один гектар, у бік "Гравітону" – вісім гектарів. З проханням і пропозицією про це міськрада звертатиметься до села. Забудовані землі до цієї території не входять. Там можна буде здійснювати сільсьгосподарські роботи. До селян-власників землі звернуться з пропозицією її викупу чи відмови від користування. Але це питання виникне, можливо, згодом, зараз воно не стоїть.
Наразі протягом тижня з аеропорту злітає та сідає приблизно 10 літаків. Щоби підприємство було самоокупне, треба щоби за день до аеропорту літали 5 літаків.
За радянських часів літали приблизно сотня великих, середніх і малих літаків на день.
Платити за оренду землі місто не має можливості
Віктор ОЛЕНЧУК, директор департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин, зазначив, що міська влада готова до компромісів із сільською громадою. Ніхто не має наміру зараз збільшувати злітну смугу, але сесія сільради прийняла рішення про надання землі під злітною смугою в оренду місту за найвищою ставкою. Тому місто просить змінити форму користування з оренди на постійне користування.
На сесії сільської ради проголосували за проект рішення, відповідно до якого інформацію представників аеропорту прийняли до відома, вирішили створити спеціальну комісію з вивчення впливу діяльності аеропорту на здоров’я мешканців села та залишити в силі рішення, відповідно до якого сільрада надавала дозвіл на виготовлення проекту відводу 16,8 гектара земель села, які використовуються аеропортом, для надання місту в оренду з максимальною ставкою.
Однак аеропортом мешканці села не задоволені, не зважаючи на запевнення керівництва міста в тому, що він має стратегічне значення і важливий для всієї області. Село має і своїх проблем достатньо. За словами сільського голови, з радянських часів в селі не збудовано жодного об’єкта, немає амбулаторії, дошкільного закладу, який би відповідав усім вимогам. У 80-х роках через будівництво аеропорту знесли добротний корпус школи. Обіцяли збудувати нову, але не збудували. Діти вчаться у школі, збудованій ще за австрійських часів, якій понад сто років. Міська рада ж, натомість, скаржиться на теперішню збитковість аеропорту і у своєму листі до сільської просить надати землю під злітною смугою в користування, бо платити найвищу орендну плату не має можливості.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують