Телемагазин – для обману домогосподарок і пенсіонерів

---
3 047
0
– Якось почула в телевізійній рекламі про лікувальний шампунь, зателефонувала за вказаним київським телефоном, – розповіла "МБ" чернівчанка Жанна. – Вони мені перетелефонували, і приємний чоловічий голос розпитав, що мене турбує, та порекомендував засіб. З’ясувалося, що до шампуню я повинна обов’язково взяти бальзам та маску для волосся, бо один засіб не допоможе. Кожна пляшка коштувала до 200 гривень, загалом потрібно було віддати майже 600. Це надто дорого і я відмовилася. Але мене не залишили у спокої – часто телефонували, переконували, що ці засоби дуже хороші, "на складі спеціально для мене залишили останній екземпляр".
По телевізору дедалі частіше можна побачити сюжети про "неймовірну користь" від "диво-товарів" – поясів для схуднення, пігулок для збільшення грудей, масажерів, швейних машинок тощо. Переконують телемагазини історіями з хепі-ендом: молоді люди зі стрункими фігурами розповідають, як їм допомогли таблетки для схуднення, бадьорі дідусі – про те, як вилікували радикуліт, щасливі чоловіки – як швидко відновили потенцію, а жінки з великими грудьми скористалися засобами для збільшення бюсту.
Надія КУТИНІНА, головний спеціаліст обласного управління у справах захисту прав споживачів:
До нас неодноразово звертаються люди з приводу придбаних через телемагазини товарів. Вони скаржаться, що цей товар зовсім не такий, як у телевізорі. Машинки та масажери після другого вмикання вже не працюють, а таблетки та креми не допомагають. Причому приходять до нас далеко не заможні особи та люди похилого віку. Наприклад, звернулася жінка з приводу таблеток для збільшення об’єму грудей, за які заплатила декілька тисяч гривень. Вона й не дуже обурювалася, а запитувала: "Може, ще замовити, щоби допомогло?".
Так само й немолодий чоловік приніс амулети для "привороту жінок". Каже: "Не допомагає, напевно, треба ще купити". Інший літній чоловік віддав чотири тисячі гривень за пігулки для "оздоровлення організму". За словами людей, на фірмі їм відповідали: "З вами розмовляв некомпетентний працівник – ми його звільнили. А я вам вишлю саме те, що вам неодмінно допоможе".
Була в нас жінка зі швейною машинкою. Каже: "По телевізору машинка виглядала гарно, показували, як вона працює, а оця – схожа на іграшкову, зробила одну строчку – і все". Власне, і допомогти управління не може, бо люди не мають жодних документів та відомостей про продавця. Хоча трапляються випадки, коли на чеку вказано адресу, а насправді її не існує. Відтак нікому пред’явити претензії, – зазначила Н. Кутиніна. Щоправда, є телемагазини, де дрібним шрифтом вказано номер свідоцтва про державну реєстрацію, фірму-виробника і назву та адресу продавця. Та це – рідкість.
Фахівці запевняють, що в рекламах телемагазинів враховано слабкості людини. Зокрема, обіцянками красивого життя, сподіваннями на те, що річ і справді допоможе, вилікує без зайвих зусиль. Розрахована реклама переважно на категорію глядачів, котрі не працюють, бо транслюється в будні, коли телевізор дивляться здебільшого домогосподарки та пенсіонери.
Один з дієвих способів зачепити клієнта – не вказувати в рекламі ціну товару. Якщо раніше ціна вказувалася майже в кожному ролику, то тепер, щоби дізнатися вартість товару, потрібно телефонувати.
За словами потерпілих, у телемагазинах пропонують товар у декілька або й у десятки разів дорожче, ніж він насправді коштує.


Поради
Як убезпечитися від обману
- Перш ніж віддати гроші за товар з телемагазину, поцікавтеся, чи має продавець свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта господарювання, юридичну адресу, реквізити. За можливості перевірте цю інформацію. Також вам обов’язково повинні надати чек про оплату.
- Запам’ятайте, що, згідно з висновками державної санітарно-епідеміологічної експертизи, продаж харчових добавок, шортів для схуднення, тренажерів, засобів для збільшення бюсту тощо повинен відбуватися лише через аптечну мережу чи спеціалізовані відділи магазинів.
- Статтями 12 і 13 Закону України "Про захист прав споживачів" регламентовано захист споживачів, які бажають придбати товар через Інтернет або телемагазин. Тут зазначено, що перед здійсненням операції купівлі-продажу сторони повинні укласти письмову угоду (або за допомогою електронного повідомлення), у якій слід передбачити дату укладання договору, визначити найменування та місцезнаходження продавця, найменування продукції, ціну (включаючи плату за доставку та умови оплати), терміни виконання робіт (або надання послуг).
- Якщо споживачеві під час купівлі не надано документ, який засвідчує факт продажу товару, чи просто товар не сподобався, він має право відмовитися від послуг телемагазину.

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:


Logo
“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Foreningen Ukrainian Media Fund Nordic в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів” в рамках реалізації
грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа.
Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”


Copyright 2024. Всі права захищені. Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється
при розміщенні посилання (для Інтернет-видань - гіперпосилання) на molbuk.ua. Посилання
(гіперпосилання) обов'язкове в незалежності від повного або часткового використання матеріалів.