Рейс потяга "Чернівці – Перемишль" Львівська залізниця невдовзі може відмінити. Від 40 до 60 тисяч гривень залізниця зараз вкотре вкладатиме у ремонт вагонів, які нищать польські митники, шукаючи контрабандний товар. Про це повідомив "МБ" Іван МАРТИНЮК, заступник начальника Львівської залізниці, начальник пасажирської служби.
– Залізниця не схильна відміняти рейс потяга "Чернівці – Перемишль". Адже це робочі місця, і люди мають змогу швидко доїжджати до Польщі. Але якщо й надалі пасажири переховуватимуть за обшивкою вагонів товар, тоді ми змушені будемо його зняти. Декілька років тому ми повністю відремонтували 18 вагонів. А за останні півтора року потяг геть понищили. Люди ховають за обшивкою вагонів цигарки, інший товар. Польські митники, шукаючи контрабанду, зривають обшивку. Ми залучали супровідну міліцію і навіть УБОЗ, але вони нічого не можуть вдіяти, бо пасажири ховають товар за декілька хвилин до польського кордону. Якщо потяг і далі повертатиметься з-за кордону понищеним, ймовірно, його знімемо. Натомість пустимо потяг "Чернівці – Львів", а далі – до Перемишля – електричку. В ній контрабандистам нічого не вдасться сховати, – сказав Іван Мартинюк.
Ми побували у Чернівецькому вагонному депо, де залізничники вкорте ремонтували цей потяг.
Анатолій ШАЛЄЄВ, начальник пункту підготовки вагонів у рейс Чернівецького вагонного депо, який відповідає за технічний стан зовнішнього та внутрішнього обладнання вагонів, зокрема й за комфорт пасажирів:
– Упродовж останнього року через кожні два-три рейси по-
тяг №75-76 "Чернівці-Перемишль" прибуває до Чернівців понищеним. Офіційно чернівецьке депо 2006 року на позапланові ремонти потяга витратило понад 15 тисяч гривень. Але скільки витрачено особистих грошей провідників, ніхто не рахував. У нас немає запчастин, які потрібні для ремонту, отож провідники самі збирають гроші, йдуть на базар, купують пластик інші запчастини, щоби полагодити пошкоджені обшивку, стелю, підлогу, столики.
Дійшло до того, що "таргани" – так ми назвали людей, які везуть контрабанду, сідають у потяг зі своїми інструментами і, доки їдуть до Перемишля, "працюють", ховаючи товар. Власне із шести вагонів піддаються "тортурам" лише п’ять, а в купейний вагон, де їде начальник потяга – "таргани" не сідають. Провідники говорити вголос про те, що діється, бояться, бо одного з них пасажири-"таргани" так побили, що він потрапив до лікарні.
– Транспортна супровідна міліція, яка стежить за порядком у потягах, порушень не помічає. До польських митників ми не маємо претензій, адже вони виконують свій обов’язок. Фактично ж вони нищать державне українське майно, тому крайнього шукати годі.
Відновити вагони до рейсу не завжди можливо, отож провідникам доводиться по-різному виходити із ситуації. Наприклад, пасажирам кажуть, що тут знімали кіно і не встигли все полагодити.
– Ми не хочемо, щоби рейс потяга "Чернівці – Перемишль" відмінили. Потяг популярний і приносить прибутки, а буковинці мають єдину можливість без пересадки доїжджати до Польщі, – вважає А. Шалєєв.
1-03-2007, 12:10
0
2 450