Як пояснюють чиновники, зараз ситуація з автотранспортом змінюється на краще: всі маршрутки, окрім двох вищезгаданих маршрутів, замінено на нові. Щодо перевантажень, чиновники запевняють, що це вже залежить від пасажирів. А загалом подібна ситуація склалася через відсутність коштів. Тобто у вартість проїзду – 0,60 гривні в автобусах великої місткості та 1 гривні в маршрутках – закладено вартість пального – приблизно 3,9 грн – та мінімальні зарплати працівникам – 332 гривні. Тобто, цей бізнес збитковий.
Тому, як пояснили в центрі організації пасажирських перевезень, найближчим часом очікується зростання цін за проїзд. До речі, загалом у Чернівцях 106 офіційних договірних перевізників, які обслуговують маршрути міста.
Віктор ХАРАБАРА, керуючий санацією ВАТ "Денисівка":
– Якщо ми хочемо досягти рівня високої культури обслуговування пасажирів, потрібно розпочинати з фундаменту, якого нині в системі пасажирських перевезень не існує. Я незадоволений якістю обслуговування жителів міста нашими маршрутками. Але причина в тому, що немає стратегії, впевненості перевізника вкладати інвестиції в цей бізнес, тому що він збитковий. За 8 місяців цього року лише на різниці пального на міських перевезеннях "Денисівка" зазнала збитків на 275 тисяч гривень. Маршрутки замінюємо, зважаючи на можливості. Наприклад, зараз завершуємо комплектацію новим складом маршруту №13. Пільгові автобуси ми перевели у піковий режим роботи, тобто обмежили права споживача, але іншого виходу не було. Наша політика – підвищити клас обслуговування пасажирів завдяки заміні транспортних засобів.
Ігор КОЖУЛЕНКО, директор Центру організації пасажирських перевезень:
– Щоб оновити рухомий склад підприємств, що здійснюють перевезення, потрібні кошти, які перевізник отримує від пасажирів. Вони за проїзд платять одну гривню, а собівартість перевезень – 3,34 гривні. Звичайно, кожний перевізник намагається замінити рухомий склад на більш комфортабельний. І якщо транспорт на маршрутах №39 та №26 ще не замінено, це тому, що немає коштів. Для прикладу, новий ПАЗ (маршрут №5) коштує 280 тисяч гривень. Та я можу сказати, що і ці маршрутки буде замінено. Всі інші міські транспортні засоби вже нові. Щодо безпеки, то усі маршрутки перед виїздом проходять контроль та чітко відповідають усім стандартам. Поломки виникають під час роботи через варварське ставлення людей, а переповнені маршрутки їздять з вини самих пасажирів. Ось приклад: нещодавно ми встановили практично на всіх зупинках розклади руху, тепер же 27 з них розбито – не перевізниками, не водіями, а мешканцями міста.