Взимку авто краще «перевзути»

---
2 265
0
Після першого снігопаду перед власниками легкових автомобілів постає проблема "взуття" їхніх машин. Значна частина автолюбителів не переймаються цією проблемою, і весь рік їздять на "всесезонці". Але у світі не буває нічого універсального, тому "всесезонка" за своїми якостями влітку поступається літній гумі, а взимку – зимовій. Зокрема, літні шини завдяки спеціальним складовим менше деформуються від високої температури, а зимові – на морозі менше тверднуть. Універсальна ж гума розрахована на середні температури. Тобто на неї не найкращим чином впливає літня спека, а за температури, нижчої за мінус сім градусів, вона починає тверднути. Універсальна гума доречна хіба що для тих авто, власники яких взимку нечасто виїжджають із гаражів, і лише у невеликі морози.

Літо-зима

Усі відомі виробники виробляють і літні, і зимові шини. Головна особливість останніх – стійкість до низької температури і більш надійне зчепелення зі слизькою дорогою. Зимові бувають двох видів – з шипами і без них. Кожен вид має свої переваги і недоліки, які й слід враховувати під час купівлі. Головна засторога щодо зимової гуми – на всі колеса треба встановлювати однакові покришки. Існує думка, що шипову гуму достатньо ставити лише на ведучі колеса. Але фахівці кажуть, що таке авто стає більш небезпечним на дорозі. Так, у передньоприводних під час гальмування і навіть скидування газу буде заносити задню частину авто вперед. А в задньоприводних на слизькій дорозі значно зменшиться ефективність гальмування, адже основне навантаження під час гальмування припадає на передню вісь.

Шипи

У деяких країнах Північної Європи взимку заборонено їздити на авто без шипових шин. Головна їхня перевага – шипи ідеальні для гальмування на льоду та втрамбованому снігу. Цей вид дуже популярний через легше керування автомобілем узимку. Якщо ви вирішили купувати саме шипову гуму, то краще брати заводську відомого виробника. Пам’ятайте також, що на одну вісь треба ставити покришки з однаковою кількістю шипів.

Однак ці шини мають і недоліки. На сухому асфальті шипи не лише непотрібні, а й навіть збільшують гальмівний шлях. Крім того, ефективність шипів знижується, якщо на авто встановлено АБС – систему антиблокування коліс. Також шипи не дуже добре проявляють себе у сніговій "каші".

Нешипові покришки

Нешипові покришки найкраще зарекомендували себе в снігу і звичній на наших зимових дорогах суміші піску, снігу та солі. Сучасні моделі нешипових шин відомих марок, завдяки додатковим складовим та протектору, мало поступаються шиповим. Але на льоду ефект від них незначний. Нешипова гума більш доречна для міст, де хоча б періодично підсипають дороги. Під час вибору цього виду слід особливу увагу звертати на малюнок протектора – нарізок у малюнку (ламелей) має бути дуже багато (їхне число може перевищувати дві тисячі), і вони мають охоплювати боки протектора.

Взимку водії частіше звертають увагу і на ширину коліс. Збільшення ширини шини збільшує площу контакту колеса з дорогою. Це покращує гальмування і розгін, особливо для авто з потужним двигуном. Але ширші шини важчі і дорожчі. Вони збільшують витрату пального, особливо для машин з об’ємом двигуна до 1,5 літра. Крім того, чим ширша покришка, тим більшого ефекту аква-планування вона зазнає, тобто у разі заїзду в калюжу чи снігову кашу машина практично втрачає керування.

Поставивши на авто зимові покришки – і з шипами, і без них, – обов’язково перевірте, чи не зачіпають вони кузов на поворотах. Адже зимова гума має значно вищий профіль.

Виробники

Безумовними лідерами за якістю продукції залишаються скандинавські та німецькі марки – Nokian, Bridgestone, Continental – та всесвітньовідомі Goodyear, Pirelly, Firestone, Michelin. Але закордонні вироби мають і відповідну ціну в американських доларах. Українські шини значно дешевші, хоча і поступаються за якістю та тривалістю служби. Але гасло "Наші шини – для наших доріг" справедливе. До нього можна хіба додати ще одне: "Наші шини – для наших авто".
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують