Новий 2005 рік приніс давно обіцяні нововведення мільйонам українських автомобілістів. З 1 січня набули чинності кілька нормативних актів, котрі стосуватимуться кожного водія. Йдеться передусім про страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, яке стало обов’язковим.
Закон про страхування було ухвалено ще у червні, але лише у грудні Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг розробила ліцензовані умови із запровадження страхування, форму страхових полісів і розмір базового тарифу. Він значно перевищив обіцяні сто гривень і становить 291 гривню 49 копійок на рік. Нормативи вже затверджено і зареєстровано у Міністерстві юстиції. Остаточна сума, яку доведеться сплачувати за страховий поліс, буде залежати від багатьох чинників і формуватиметься з врахуванням різноманітних коефіцієнтів. Зокрема, мають враховуватися місце реєстрації авто, об’єм його двигуна, стаж водія тощо. Платитимуть менше і пенсіонери. За встановленими законом граничними межами, ціна полісу коливатиметься від 0,5 до 3 базових коефіцієнтів, тобто від 145 до 870 гривень. Це означає, що мешканець Києва платитиме в середньому 520 гривень на рік, а середній показник по Україні становитиме 250 гривень. Цілковито звільняються від обов’язкового страхування цивільної відповідальності лише учасники бойових дій та інваліди І групи, котрі особисто керують транспортним засобом.
Офіційних обгрунтувань цієї суми немає, але те, що вона становить половину середньомісячної зарплати в Україні і приблизно дорівнює прожитковому мінімуму, може викликати лише обурення. За значних витрат на обслуговування будь-якого автомобіля, навіть не дуже дорогого, така сума є завеликою. Особливо якщо врахувати нинішні ціни на пальне. І запевнення, що такий вид страхування існує в усіх цивілізованих країнах, навряд чи когось переконає. Адже там у людей зовсім інші заробітки.
Законом передбачено тримісячний термін на укладання договорів зі страховиками. А з 1 квітня 2005 року працівники ДАІ штрафуватимуть за відсутність страхового полісу. Розмір такого покарання становитиме від 8,5 до 17 гривень. Однак, враховуючи ціну, очевидно, знайдеться чимало автолюбителів, які нададуть перевагу періодичній сплаті штрафів, а не чималій сумі за страховий поліс. Схоже, реальне запровадження цього закону і масове оформлення власниками автомобілів страхових полісів цивільної відповідальності станеться далеко не одразу.
Іншу новинку, яка мала з’явитися з 1 січня, – посвідчення водія нового зразка зі значно більшою кількістю категорій – наразі не запроваджено. Як розповів заступник начальника ВДАІ УМВС в області Вадим СУШИНСЬКИЙ, відповідна постанова Кабінету Міністрів набула чинності, однак до області нові бланки посвідчень не надійшли. Система видачі документів та їх типи залишилися поки що незмінними. Це пов’язано з тим, що нововведення вимагає прийняття ще низки різноманітних нормативних актів, що невдовзі буде зроблено.
13-01-2005, 17:57
0
2 316