
– Чи розпочалися вже поточні ремонти доріг?
– Роботи з ремонту покриття доріг минулого року ми розпочали 15 березня, нинішнього ж року через погодні умови – на два тижні пізніше. Поточний ремонт доріг потрібно виконувати постійно, його не уникнути. А ось коштів на капітальний ремонт чи на нове будівництво у нас не буде і через п’ять, і через десять років. Що ж до якості так званого ямкового ремонту, то ще кілька років тому дорожні організації не мали необхідної техніки, але зараз майже в кожному райавтодорі є вібротрамбовки, які дозволяють якісно ущільнювати асфальтобетон, є інші відповідні машини. В області також є дві машини на бітумних емульсіях, які задувають бітумну емульсію щебенем. Звісно, невдоволення станом доріг є як у тих людей, котрі користуються цими дорогами, так і в мене, як начальника цієї служби, але з часом ми вийдемо на новий якісний рівень поточних ремонтів.
У Чернівецькій області два тижні тому відбулася презентація холодного асфальтобетону, який дозволяє виконувати роботи і за мокрої погоди. Ми вже виготовили експериментальних 300 тонн такого асфальтобетону, будемо відстежувати, як він себе зарекомендує.
До 1 травня на магістральних дорогах ми повинні закінчити ямковий ремонт та водовідведення, ще два тижні піде на під’їзди до районних центрів.
– Скільки коштів виділяється щорічно на ремонт доріг?
– Виділяється лише одна третя необхідних коштів на ремонтні роботи. Якщо ж йдеться про капітальне будівництво, то є у нас лише два об’єкти на дорогах державного значення – об’їзна дорога і ділянка, яку ми вже чотири чи п’ять років будуємо на Рингачі.
Особлива увага цього року буде приділятися безпеці руху. На магістральних дорогах ми будемо робити осьову та крайову розмітки. Це виконуватиме Чернівецький облавтодор, крім того, буде запрошено з Києва фірму "Лакма", яка виконуватиме розмітку холодним термопластиком. Таких робіт буде виконано на 300 тисяч гривень. Усього 2006 року виділено 1,5 мільйона гривень на розмітку доріг. Такі роботи ми розпочнемо у середині травня.
– Чому розмітка на дорогах тримається недовго?
– Це залежить насамперед від інтенсивності руху. А ще від того, якими матеріалами обробляється проїжджа частина. Якість фарби, що використовується під час розмітки дороги, у нас нормальна. Річ у тім, що взимку ми обробляємо дороги піщано-соляною сумішшю, а пісок – як абразив – стирає фарбу. За кордоном, наприклад, ніхто не посипає дороги піском, лише соляними розчинами або кристалічною сіллю.
– Чи є телефон, за яким можна поскаржитися на стан доріг?
– Уздовж доріг встановлено майже 30 інформаційних щитів, де вказано наші контактні телефони. Повідомити про погану ділянку дороги в області можна за цілодобовим телефоном – 4-15-06.
– Які роботи тривають на об’їзній дорозі?
– Зараз будується шляхопровід. Тільки-но налагодяться погодні умови, будемо продовжувати земляні роботи. Нинішнього року на об’їзній дорозі буде освоєно вісім мільйонів гривень. За ці кошти побудуємо міст та шляхопровід і продовжуватимемо земляні роботи.