Субота, 21 червня 2025

Кожен шостий пасажирський автобус – несправний

---
3 102
0
Майже 60% пасажирського транспорту в області експлуатується вже понад 10 років. Під час перевірок кожен шостий автобус виявляється технічно несправним. Оновлення пасажирського автопарку відбувається, але через брак коштів дуже повільно.
Загалом в області є 350 перевізників усіх форм власності. П’ять підприємств, які займаються перевезенням пасажирів, цього року позбавили ліцензій через порушення законодавства. За словами начальника відділення ДАТІ ВДАI УМВС України у Чернівецькій області Дмитра Стеф’юка, у перевізників є обов’язкові ліцензійні умови, яких вони зобов’язані дотримуватися. Це, приміром, обов’язкове проходження автомобілями передрейсового техогляду, а водіями – медичного огляду. Якщо у самого перевізника немає відповідної бази для цього, то огляди відбуваються на автопідриємствах, де вона є. За невиконання цих умов перевізників позбавляють ліцензії.
Більшість тролейбусів свій ресурс вже відпрацювали
За словами Дмитра Стеф’юка, із вини пасажирського транспорту в області минулого року сталася одна ДТП, позаминулого також одна. Цього року вже трапилася одна автопригода з пасажирським транспортом. Це аварія, під час якої тролейбус в’їхав у будинок. Водій стверджує, що тролейбус зірвався з ручного гальма тоді, коли вона вийшла поправити штанги, які злетіли. Зараз за цим випадком триває слідство, яке встановить, що саме стало причиною ДТП. Загалом же 57 тролейбусів, які їздять Чернівцями, старші 15 років, 42 – віком від 10 до 15 років. А термін експлуатації тролейбуса – 10 років. Зараз міська влада пообіцяла збільшити фінансування на оновлення та ремонт транспорту. Щоби простежити, в якому технічному стані тролейбуси, регулярно влаштовують перевірки випуску тролейбусів на лінію. Нещодавно двох механіків, які випустили технічно несправний тролейбус, притягнули до адміністративної відповідальності. Загалом тролейбусний парк, незважаючи на те, що він переважно вичерпав свій ресурс, підтримується у більш-менш нормальному технічному стані.
На пасажирський транспорт мають вплив і людський фактор – не кожен водій приділяє належну увагу стану свого автобуса, і фактор наших доріг. Адже техніка не витримує руху такими розбитими дорогами.
Без квитка страховку не заплатять
Оновлення автопарку відбувається досить повільно через брак коштів у перевізників. Щоби мікроавтобус на 50 місць себе окупив, треба майже шість років. Більшість перевізників купують нові автобуси у кредит, в якому заставою є сам транспортний засіб. Із нових переважно купують "Богдани", "Еталони", російські ПАЗи. З’явилися на ринку навіть китайські автобуси "Шаолінь".
У ДАІ на кожного перевізника заведено наглядову справу, куди заноситься інформація про всі порушення, допущені водіями цього підприємства, та технічний стан транспорту.
Якщо ж пасажир таки потрапив у ДТП із вини перевізника, то головною підставою для вимоги відшкодування є квиток. Його треба вимагати у водія завжди. Квиток – це угода, і відповідно до неї, якщо пасажир постраждає під час руху, йому буде виплачуватися страховка.
Однією з ліцензійних умов для перевізників є сплата внесків до страхової компанії. Якщо ж водій відмовляється видавати квиток під час проїзду, скаржитися на нього слід у головавтотрансінспекцію та управління захисту прав споживачів. Зараз законодавство стало більш жорстким до перевізників, і за порушення загрожує штраф у роз-
мірі ста неоподатковуваних мінімумів (1700 гривень).
Колись затримували багато водіїв пасажирських автобусів, які керували ними у нетверезому стані. Зараз таких поменшало, хоча із початку року виявилено вже трьох водіїв у стані сп’яніння.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код: