
- Скляна баночка завжди краща за паперовий пакетик. Папір не дуже добре утримує аромат, він швидко вивітрюється. Крім того, різні спеції, довго лежачи поряд, "обмінюються" запахами. Звичайно, ціни на спеції в баночці та у пакетику дуже відрізняються. Але зважте, що у ній вміщається більше спеції.
- Радимо уникати придбання різноманітних сумішей – для курки, для риби, для плову тощо. Зазвичай компоненти там такі подрібнені, що навіть фахівець не визначить, чого саме туди домішали. Не йдеться про те, що вам "підсунуть" щось шкідливе, але не виключено, що доведеться платити за дорогу спецію, якої у суміші немає. Крім того, значну частину маси приправи може становити сіль.
- Дорогий шафран зараз нерідко підмінюють значно дешевшою куркумою. Підміну можна визначити на запах: куркума пахне різко, у великій кількості навіть неприємно, у шафрана ж запах ніжний, солодкуватий (згадайте, як пахнуть весняні бриндушки).
- Найголовніший ворог прянощів – вологість. Чим вона вища, тим коротший термін придатності спеції. Від високої вологості порошок перетворюється на такий собі камінець. І хоч подрібнити його можна, значну частину смаку й аромату така спеція вже втратила. Тому, купуючи прянощі в пакетиках, перевіряйте їх на сипучість.
- Лавровий лист іноді продають в упаковках з прозорими "віконцями". Це дуже ввічливий жест щодо покупця, адже якість лаврового листка визначається саме за зовнішнім виглядом. Він має бути світло-зеленим, а не бурим, без плям, цілим, а не покришеним. Чим світліший лист, тим він молодший, а старий під час сушіння стає коричневим. Він втрачає значну частину ефірних олій, і, відповідно, слабше пахне.