RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |


В Європі існує механізм, який здешевлює для населення вартість проїзду платними дорогами. В Україні цей досвід не запозичили, переконаний колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян, тож і проїзд коштуватиме дорожче.

Про це ексміністр розповів в ефірі Радіо НВ.



В Уряді визначили, що вартість користування платними дорогами в Україні залежатиме від транспортного засобу та коштуватиме від 0,023 євро за кілометр до 0,133 євро за кілометр. В Європі ж ціна суттєво нижча — 0,01 — 0,05 євро за кілометр.

"Пояснюється така дешевизна дуже просто: частка вартості проїзду компенсується або за рахунок спеціальних національних фондів, або за рахунок структурних фондів Європейського Союзу для того, щоб штучно не зупиняти мобільність населення і щоб населення користувалося автомобілями під час приватних чи комерційних поїздок. В Україні я наразі не бачу такого підходу. Насправді в нас поки що інтенсивність руху не дозволяє говорити про запровадження повноцінної мережі платних автобанів", — пояснив Омелян.

Українські ж 4 гривні за кілометр Омелян вважає непомірно високими.

"Безумовно, це дуже висока ціна для щоденного чи регулярного використання платних доріг в Україні і я не впевнений, що це буде доступно для українців. Можливо, для окремих компаній, які перевозять комерційні вантажі, вони будуть готові сплачувати таку суму, але знову ж таки, це питання до обговорення", — вважає колишній міністрі інфраструктури

Також, на його думку, є питання і до існування альтернативних доріг, адже згідно з національним законодавством і міжнародною практикою, паралельно до платного автобану має пролягати безкоштовна дорога, яка може бути вужчою і трішки гіршою, але абсолютно проїзною. Та поки в Україні всього декілька відсотків якісних доріг.

"Я сподіваюся, що [запровадження платних доріг без альтернативних] не буде, бо окрім негативного соціального резонансу це буде суперечити будь-якій економічній логіці, бо це означає, що ви тоді маєте сидіти вдома і, якщо у вас немає коштів заплатити за проїзд дорогою, то ви не їдете. Тому я не вважаю за можливе щоби приватний автобан існував без альтернативного безкоштовного проїзду", — зазначив ексміністр.

Омелян додав, що будівництво платних доріг не державою, а приватними компаніями може спричинити додатковий фінансовий тягар на державний Дорожній фонд.

"У нас немає необхідного трафіку, а щодоби по цій дорозі має проїжджати 15−20 тисяч автомобілів. Тоді різницю між наявним трафіком і необхідним компенсується з боку держави, з боку дорожнього фонду. Тобто фактично це ще один фінансовий тягар. Плюс в тому, що ми, безумовно, маємо дорогу. Але мінус — це її надвисока вартість", — констатував Омелян.

У такому випадку, пояснює експосадовець, кошти, які надійдуть за платну дорогу, будуть спрямовані в бюджет приватної компанії, яка цю дорогу будувала і навряд чи державний бюджет буде отримувати якісь кошти.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Юлія Леськова
29-07-2021, 15:06
Коментарів 0 Переглядів 2 791

Теги -
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Можна побачити роботи Тараса Полатайка, Станіслава Туріни, Віолетти Олійник та інших


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.