У США настала чергова "чорна п'ятниця" - знаковий день для всіх шопоголіків та любителів заощадити. П'ятниця, після Дня подяки, відкриває початок різдвяних розпродажів. Американську традицію вже перейняли багато інших країн.
"Чорна п'ятниця" (Black Friday).
Звичай влаштовувати в цей день розпродаж з'явився в США ще в XIX столітті, а ось назва у свята розпродажів з'явилася в 1960-і роки завдяки водіям, які охрестили так цей день через величезні затори на вулицях. Традиція, що виникла колись в Штатах, успішно поширилася і на інші країни: тепер знижки в цей день пропонують магазини в ряді інших держав.
У "чорну п'ятницю" роздрібні магазини відкриваються дуже рано, зазвичай - близько п'ятої години ранку. Однак у цьому році рітейлери фактично пересунули розпродажі на четвер: багато торгових мереж оголосило, що відкриють свої двері вже у вісім-десять годин вечора, всі інші відкриваються опівночі.
Покупцям пропонуються великі знижки, що діють тільки один день. При цьому існує правило: за мінімальними цінами виставляють товари лише для першої десятки покупців, тому змагання за право потрапити першим до заповітного прилавку в американських супермаркетах нерідко закінчується тиснявою та бійками.
Через зростання популярності електронної комерції в останні роки з'явилося поняття "кіберпонеділок" - наступний за "чорною п'ятницею" Понеділок, у який фіксується різке зростання продажів в онлайн-магазинах. У цьому році обсяг онлайн-замовлень очікується на рівні 2 мільярдів доларів.
23-11-2012, 10:00
0
4 295