Скасувати стягнення плати за з’єднання під час оплати послуг мобільного зв’язку пропонує Національна комісія регулювання зв’язку (НКРЗ). Як повідомив голова комісії Володимир ОЛІЙНИК, відповідну норму передбачено у проекті Правил надання телекомунікаційних послуг.
"Немає такої послуги – з’єднання. І тому плату за неї стягувати неправильно. Це все одна послуга – телефонна розмова", – сказав він.
Нинішні тарифні моделі мобільних операторів настільки заплутані, що споживачеві практично неможливо самотужки підрахувати ціну кінцевої послуги. Про це йдеться в експертному висновку, наданому НКРЗ. У зв’язку із цим проектом пропонують значно спростити нарахування плати за мобільний зв’язок.
Зокрема операторам заборонено брати плату не лише за з’єднання, а й за послуги набору номера, отримання сигналу контролю виклику, тонового сигналу зайнятості.
Також оператори не матимуть права за різні частини однієї телефонної розмови брати різну плату (заборонено окремо тарифікувати першу секунду, хвилину, половину сеансу розмови, парні/непарні хвилини тощо).
Про зміни в тарифних планах оператори будуть зобов’язані проінформувати кожного абонента безкоштовно. При цьому змінені тарифи можуть застосовувати до споживача лише за умови надання ним згоди.
Для різних типів зв’язку встановлено такі одиниці тарифікації:
в мережах мобільного та фіксованого зв’язку – секунда, байт, штука;
таксофонного зв’язку – 15 секунд;
місцевого телефонного зв’язку, обладнання якого не дозволяє посекундну тарифікацію, – хвилина.
Наразі нові правила виставлено на обговорення на веб-сайті НКРЗ. Після затвердження урядом вони повинні набути чинності за три місяці.
Серед інших нововведень:
Абонентам дозволено зберігати мобільний номер при переході з мережі одного оператора до іншого.
Оператор буде зобов’язаний безкоштовно надавати для ознайомлення споживачу достовірну та повну інформацію щодо переліку послуг, умов їхнього надання.
Визначене право споживача встановлювати граничний ліміт тієї суми, на яку він буде споживати ту чи іншу послугу, на отримання інформації про списані кошти з його рахунку тощо.
Оператори, провайдери телекомунікацій повинні забезпечувати повернення невикористаних коштів споживачу, якщо послугу не було надано, якщо споживач відмовився від попередньо оплаченої послуги, на особистому рахунку споживача залишилися невикористані кошти, були надані послуги, які споживач не замовляв.
Встановлюють розміри штрафів з операторів за те, що абонент послугу не отримав або цю послугу було надано неналежним чином.
Заборонено розсилання спаму (електронних текстових, мультимедійних та голосових повідомлень, які споживач не замовляв).
5-11-2010, 11:22
0
1 677