Підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті не зробило тролейбуси й маршрутки вільнішими. Боротися з тиснявою, за словами перевізників, допоможе лише закупівля автобусів більших розмірів.
– Вирішити питання перевантаження міста громадським транспортом лише підвищенням тарифів не можна, – говорить Георгій КОСОВАН, заступник директора міського центру організації пасажирських перевезень. – Потрібно зменшувати кількість одиниць транспорту. А для цього малогабаритні маршрутки потрібно замінювати автобусами з більшою пасажиромісткістю. А це можуть зробити не всі перевізники
Так, маршрутом №5, який проходить від вулиці Ентузіастів до університету, вже курсує великий стомісний автобус. Великі автобуси також є на маршруті №26. Останніми роками невеличкі "Мерседеси" замінили на більші "Богдани" та ПАЗи.
Як повідомили у ТОВ "Денисівка-1", яке обслуговує маршрут №5, новий автобус на сто пасажирських місць марки "Мерседес" взяли в оренду ще два місяці тому для експерименту. Зараз вивчають, чи доцільно замінювати 12 одиниць вітчизняної техніки, що курсує п’ятим маршрутом, на іноземні багатомісні автобуси. Проте стверджують, що якість перевезення на "Мерседесі" значно краща, ніж на автобусах полтавського виробництва. Також завдяки маршрутці на 100 місць вдалося трохи розвантажити пасажиропотік.
На велику кількість маршруток у місті нарікають тролейбусники. Мовляв, "платний" пасажир їде маршруткою, а не тролейбусом.
– Ми перевозимо переважно пільгові категорії громадян – пенсіонерів, інвалідів тощо. Тому для них підвищення тарифів на проїзд у тролейбусах до однієї гривні не має значення, – говорить начальник Чернівецького тролейбусного управління Іван ІВАНІЧЕК. – Маємо серйозну конкуренцію з маршрутками. Наприклад, на зупинці вул. Шкільна за годину можна налічити до півсотні маршруток, які везуть за різними напрямками. Тому "платний" пасажир обирає маршрутку, якою йому зручно їхати.
Найпопулярнішими тролейбусними маршрутами є третій і п’ятий. Велику кількість пасажирів перевозять також тролейбуси №№1, 6, менше – №№2, 4.
– Якби працював завод "Гравітон", ми могли б перевозити більшу кількість пасажирів, – каже Іван Антонович. – Позитивні результати дало продовження маршруту тролейбуса №1 до університету. Якщо закупити нові сучасні тролейбуси, покращити маршрут – "платний" пасажир їздитиме і тролейбусами.
Ольга Гнідан