Чи не кожен водій мріє про власний гараж. Однак більшість автомобілів доводиться тримати під відкритим небом – гаражів на всіх не вистачає. Найнадійнішим нібито є міцний теплий цегляний гараж, однак саме він може найбільше зашкодити автомобілю.
– Найбільшим ворогом автомобіля є волога, яка завжди накопичується на кузові та інших металевих частинах, – розповідає власник станції техобслуговування Петро. – Якщо ця волога не випаровується, вона руйнує лакофарбове покриття і викликає іржавіння металу. В народі кажуть, що машина "кисне" і починає гнити. Цей процес у теплому гаражі може відбуватися дуже швидко, якщо у приміщенні немає вентиляції. Отож іноді краще тримати авто на відкритому повітрі, ніж у гаражі.
Особливо небезпечним такий гараж буде взимку. Сніг і болото, які осідають на автомобілі під час поїздки, створять агресивне середовище, дуже небезпечне для машини. Тому при спорудженні треба обов’язково передбачити систему вентиляції. Бажано не просто витяжку, а примусову вентиляцію, яку періодично треба вмикати.
Долівка гаража в жодному разі не повинна залишатися земляною.
Негативний вплив ще посилюється, якщо гараж опалюється. Тоді машина зазнає додаткового теплового удару.
Металевий гараж має інші недоліки. Він зазнає сильних перепадів температури – вдень від сонця нагрівається, а вночі охолоджується. Іноді різниця температур впродовж доби становить десятки градусів. Відповідних перепадів зазнає і авто, що знаходиться всередині. Внаслідок них утворюється конденсат, який осідає на авто, активізовуючи іржавіння.
Фахівці, аналізуючи вплив різних умов на зберігання автомобіля, кажуть, що найоптимальніші умови забезпечує відкрита стоянка з навісом. Адже навіс (він має бути достатньо великим) захищає авто від сонця і опадів, а вільний доступ повітря з боків забезпечує хорошу вентиляцію, і волога швидко випаровується.
А стоянка під відкритим небом не є надто сприятливою. Адже машина зазнає впливу опадів, волога затікає всередину, псуючи не лише кузов, а й агрегати. Але й накривати авто брезентом фахівці категорично не рекомендують. Він створить невеликий парник, який не дасть волозі випаровуватися. Постійне накривання брезентом може призвести до утворення пухирців фарби кузова, а отже, корозії.
Також не варто тримати автомобіль під деревами, бо з гілок і листя на кузов потраплятиме більше води і не лише під час дощу.
Російський журнал "За рулем" провів дослідження впливу умов утримання авто на їхній стан. Згідно з результатами дослідження, в найкращому стані були автомобілі, які стояли на відкритій стоянці з навісом. Далі йшли неопалюваний гараж, відкрита стоянка, а найгірший результат був в опалюваного гаража.
Ігор ДОВГАНЬ
3-09-2009, 10:42
0
6 564