Обсяг продажів мобільних терміналів (телефонів, смартфонів і комунікаторів) в Україні в першому кварталі 2009 року знизився порівняно з першим кварталом 2008 року на 71,6 відсотка, йдеться в дослідженні холдингу Unitrade Group. Ринок мобільних терміналів виявився одним із тих, що найбільше постраждав від кризи.
Зменшилася середня ціна реалізованих мобілок: у першому кварталі 2009 року вона становила 127 доларів, тоді як рік тому – 188. Найбільше зріс сегмент мобільних терміналів вартістю до 70 доларів: його частка становила 30 відсотків (перший квартал 2008 року – 20).
Продаж мобілок справді знизився відсотків на 70, підтвердив Георгій РЯПОЛОВ, директор
чернівецького салону мобільного зв’язку. При цьому якщо раніше продавали апарати п’яти-шести виробників, то зараз купують практично лише "Нокії" та "Самсунги". Інші марки лише прикрашають вітрини.
– Відбувся своєрідний перерозподіл – продаж нових телефонів значно скоротився, зате набагато більше роботи стало у майстрів нашого сервісного центру, – помітив Георгій Ряполов. – Замість того, щоби купувати нові апарати, люди намагаються полагодити старі. До кризи їх часто продавали чи дарували, а тепер економлять. І взагалі люди нарешті почали використовувати мобілки за призначенням – уже не дивляться на те, чи кольоровий екран, чи є камера... Головне – щоби дзвонив. Досі впродовж десяти років мобілки для багатьох були просто дорогою іграшкою.
Покупці сьогодні знаходяться лише на два види мобілок: або на найдешевші апарати, або на найдорожчі новинки. Останні, за словами фахівця, ходовим товаром були й раніше. Адже серед клієнтів є певний відсоток фанатів, для яких мати круту модель – справа честі.
Лідери на ринку продажу мобільних в Україні (І квартал):
Nokia (50 відсотків продажів)
Samsung (27 відсотків)
Sony Ericsson (14 відсотків)
Надія МАКУШИНСЬКА
11-06-2009, 12:25
0
1 720