Реклама пива і сосисок на білбордах сьогодні масово поступається місцем закликам на зразок "Сплати борги!" та "Скажемо НІ корупції". Це так звана соціальна реклама, за яку власники білбордів не отримують ні копійки. І якщо раніше соціальним був кожен десятий рекламний щит, то сьогодні – кожен другий. Через кризу бракує охочих купити місце на білборді, тому рекламники часто власним коштом виготовляють соціальні плакати, щоби білборди не пустували.
– Бізнесмени почали значно менше замовляти реклами на щитах, – розповів менеджер рекламної агенції "Дизайн СВ" Віталій. – Ціни у нас прив’язані до долара, а він, як відомо, останнім часом дуже зріс.
Розміщення соціальної реклами на щитах, які залишилися без замовлень, була власною ініціативою рекламної агенції. "Ми пішли на цей крок, тому що відчули відповідальність за економічний стан нашого міста", – каже менеджер. Зменшувати вартість оренди білбордів невигідно (зараз орендувати білборд для розміщення реклами коштує близько тисячі гривень на місяць). А громадяни, які інколи замовляють привітання на цих щитах для своїх рідних, погоди на рекламному ринку не роблять. Адже такі привітання замовляють на короткий термін.
– Від соціальної реклами ні збитків, ні прибутків, – розповідає директор рекламного агентства "Зорепад" Сергій ПИСАРЕНКО. – Хоча всі витрати, пов’язані з виготовленням та розміщенням плакатів на щитах, ми все-таки беремо на себе.
За його словами, важке становище у рекламній галузі зараз не тільки у Чернівцях, а загалом у всій країні. Якщо раніше реклама соціального змісту становила 5-10% від загальної кількості, то тепер – 40-50%. Рекламні агенції змушені розміщувати "соціалку", щоб утримати за собою вільні площі. "Нехай краще реклама працює на населення, аніж простоюватиме", – зазначає С. Писаренко. Він сумнівається у високій ефективності "соціалки", адже рівень громадянської свідомості наших людей не такий вже високий. Але якщо бодай до кожного п’ятого дійде зміст заклику "Сплати за комунальні послуги", це вже добре. Наразі директор рекламного агентства "Зорепад" працює над новим проектом соціальної реклами, аналогів якому ще немає. "Це буде бомба, – каже фахівець. – Зараз його проект обговорюють у мерії. Але чого саме він стосуватиметься – поки що секрет".
– Міська рада і раніше пропонувала рекламним агенціям розміщувати соціальну рекламу, але ж для них вигідніша комерційна реклама, – зауважує начальник відділу з питань дизайну міського середовища департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міськради Манолій МАНЧУЛЕНКО. За його словами, єдиним стимулом до розміщення соціальної реклами для рекламників є можливість зекономити кошти у період простою. Згідно з рішенням міськради, за "соціалку" рекламні агенції не сплачують до міського бюджету грошей за тимчасове користування місцями, на яких розміщені рекламні конструкції. Зараз найбільш актуальними темами для соціальної реклами є заклики до сплати за комунальні послуги. Міська рада пропонує напрями, а рекламні агентства самі вже розробляють дизайн. "Погоджувати з нами бажано, але не обов’язково. Реклама повинна відповідати певному художньому рівню, а ми за цим слідкуємо. Навіть якщо будуть якісь недоробки, ми їх можемо виправити", – зазначає М. Манчуленко.
Найбільше серед видів зовнішньої реклами поповнюють міський бюджет рекламні конструкції типу "білборд" розміром 3x6 метрів. Більшість із них сьогодні пустують. Міська рада планує заповнити прогалини у надходженнях за рахунок виносної реклами, яка розміщується на тротуарах. Зменшення надходжень до міського бюджету пов’язане також із нещодавньою забороною реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів. "Через це ми втратили значну кількість замовників і, відповідно, коштів у бюджеті", – наголошує М. Манчуленко.
Анастасія СІМАШОВА
3-04-2009, 10:15
0
4 403