У натовпі цих людей легко впізнати за дорогим, але вже зношеним одягом і великими сумками з товаром. Удома вони запевняють близьких, що ще трошечки – і стануть олігархами. Працівники мережевого маркетингу намагаються досягти успіху, вірячи райдужним обіцянкам своєї компанії і не помічають, що вклали у цей бізнес вже не одну тисячу гривень і не отримали жодної віддачі.
– Ніколи не думав, що працівники мережевої компанії будь-якою ціною намагаються залучити людей до свого бізнесу, – каже 25-літній чернівчанин Олег КОБИЛИЦЯ. – У маршрутці до мене підійшла симпатична дівчина. Усміхнулася. Ми вийшли на одній зупинці. Мені здавалося, що я сподобався їй. Дівчина запропонувала провести її додому, випити кави, продовжити спілкування. Я погодився. Коли зайшов до її будинку, був здивований – там вже сиділо декілька хлопців і одна дівчина. І з порога почув фразу: "Ви тут, бо ви шукаєте розкішного життя! Наша компанія допоможе вам втілити мрії у життя. Просто вислухайте нас, подивіться, яку ми пропонуємо програму".
Люди були одягнені у дорогий одяг, звучала приємна музика. Більше години я слухав, як я погано жив без цієї компанії. У душі мені було смішно. Однак на кожне моє "ні" я чув ввічливе "так". Мене переконували підписати договір і отримати власний Інтернет-магазин для продажу якісної продукції. Я залишив свій телефон і сказав, що подумаю. Декілька місяців мені регулярно телефонували. Врешті вирішив зустрітися з цими людьми, пояснити, що не зацікавлений у такому бізнесі. Ми побачилися в кафе. Вони були у тих самих дорогих костюмах, але вже помітно зношених. Просили купити за 20 гривень тюбик зубної пасти. Коли я відмовився, агресивно зауважили: "Ти що, не розумієш, що ти травиш себе звичайними зубними пастами? Ти проти свого здоров’я? Схаменися!" Я зрозумів, що спокою від цих людей не дочекаюся. Довелося змінити номер телефону.
Парфумів і мийних засобів накупив
на 20 тисяч гривень
– Мережевий маркетинг? Я слухати про цей бізнес не хочу! Виховую однорічного синочка, заміжня, але відчуваю себе матір’ю-одиначкою, – зізнається 21-літня Діна ЧОПЕЙ. – Чотири роки мій чоловік втілював у життя програму, яка повинна була зробити з нього олігарха. Часто говорив, що він за крок до мети і відносив із дому останні гроші. Я підрахувала, що за чотири роки він уклав у мережевий маркетинг понад 20 тисяч гривень.
Чоловік змінив чотири маркетингові компанії. Кожна із них пропонувала свій товар: від біодобавок до техніки, яка очищає продукти від пестицидів. Щоби підписати договір із кожною компанією і отримати продукцію, він витрачав 3-4 тисячі гривень.
Справжнім жахіттям був перший рік його бізнесу в мережевій компанії. Дві кімнати нашого будинку були заставлені парфумами, відбілювальними засобами, зубними пастами, порошками. Це все коштує великі гроші. Я просила його схаменутися, але у відповідь чула невдоволення: "Ти живеш стереотипами. Ти заважаєш мені досягнути успіху". Через рік я вже чула інше невдоволення: "Чому ти не зупинила мене, я втратив стільки грошей. Нічого, зараз я знайшов справді вигідну компанію, ще трішки і ми будемо багатіями".
Кульмінацією був той момент, коли ось така успішна людина, щоби підписати контракт елітного класу, здала у ломбард мої коштовності, подаровані батьками! Елітний контракт не приніс доходу, в сім’ї настав дуже кризовий момент, я більше не могла так жити.
Наполягла, щоби чоловік пішов до психолога і покинув усі спроби займатися мережевим маркетингом. Уже чотири місяці чоловік регулярно відвідує психолога. Лікар зізнався, що у чоловіка виникла серйозна залежність від тих бізнесових програм, він зазомбований на те, що гроші приходять дуже легко, і він повинен стати олігархом.
Парапсихологи на платних тренінгах знімали навроки
– Я була у мережевому маркетингу майже рік і покинула цей бізнес, – зауважує студентка медуніверситету Алла ФЕДОРЮК. – Наша компанія продавала товар, який захищає організм від шкідливого випромінювання. Товар справді якісний, визнаний кращими університетами світу. Однак мене насторожили семінари. На них зустрічалися парапсихологи, екстрасенси, які постійно казали, що треба перевірити моє біологічне поле, відновити його їхньою силою. Спочатку я з повагою ставилася до цих людей, вірила у їхні здібності. Але кожні місяць-два мені казали про те, що наді мною висять навроки, мені треба поновити біологічне поле. У мене розпочався якийсь психоз, мені весь постійно здавалося, що я не така, як усі, що в мене проблеми.
Лише підтримка мами та друзів допомогли Аллі зупинитися і піти з компанії. Доки перебувала там, дівчина витратила приблизно дев’ять тисяч гривень.
Втілити у життя успішний маркетинговий план вдається одиницям. За словами розробника та керівника тренінгів на замовлення мережевих компаній Артура ТИМОХІНА, щоби працювати в мережевому маркетингу, треба стежити за тенденціями ринку і мати відповідні знання. В Україні ж у цей бізнес залучали випадкових людей, тільки би продати товар. Тому в нас і сформувалося негативне ставлення до "мережевиків". А тим, хто все-таки вирішив спробувати заробити гроші у подібних фірмах, Артур радить спочатку зайнятися своєю освітою і ретельно ставитися до вибору компанії: "Будьте обережні! На ринку існують фінансові піраміди. У таких компаніях є рух грошей, але немає руху товару. "Верхні" завжди заробляють більше за "нижніх". Такі піраміди існують у кожному місті. І ховаються вони під різними тренінгами, школами".
Валерія ЧОРНЕЙ
поради
Віктор ДОМАНЧУК,
НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ БОРОТЬБИ ІЗ ФІНАНСОВОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
З БОРОТЬБИ З ЕКОНОМІЧНОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ:
Вивчіть історію компанії, вимагайте документи про реєстрацію компанії.
Зверніть увагу на людей, які працюють у компанії, де знаходиться офіс компанії. Будьте обережні, якщо це маленьке приміщення у підвалі, а реклама компанії висить у під’їздах. Солідна компанія так не працює.
У Чернівцях ми бачимо представництва мережевих компаній. Дізнайтеся, де знаходиться головний офіс, хто генеральний директор, поспілкуйтеся з ним!
Уважно вивчіть договір, який ви підписуєте. Проконсультуйтеся з незалежним професійним юристом.
Якщо робите перший грошовий внесок, поцікавтеся, чи повернуть вам гроші у разі розірвання контракту. Якщо так, то за яких умов і впродовж якого терміну.
Ярослав КИРПУШКО,
КЕРІВНИК БУКОВИНСЬКОГО ЦЕНТРУ РЕКОНСТРУКЦІЇ
ТА РОЗВИТКУ:
Мережевий маркетинг – це насправді торгівля успіхом та надією. Усе інше – семінари, маркетингові плани – додаткові елементи. Помиляються ті, хто вважає, що мають справу з фінансами, продажем косметики. Насправді людина грає у лотерею: "Пощастить чи не пощастить". І доки вона грає у цю лотерею, вкладає у маркетинг чималі гроші. Тут все обертається навколо психології, віри, але не грошей. Такі компанії побудовані за принципом, що успіх буде невідворотний. Люди купують товар і чекають на успіх, як на чарівну жар-птицю. Але приходить час, і вони починають усвідомлювати, що не у маркетингу ця птиця живе. Просто людина живе у світі ілюзій і платить за це. Лише одиниці досягають успіху. Наголошую, нереально за три-п’ять років втілити успішний маркетинговий план, який пропонує мережева компанія”
зверніть увагу
Як не піддатися зомбуванню
Альона ГОЛОВІНА,
ПРАКТИКУЮЧИЙ ПСИХОЛОГ, ГЕШТАЛЬД-ТЕРАПЕВТ:
У мене з’явилося багато клієнтів, які переживають негативний досвід перебування у мережевих компаніях. Це зазомбовані люди, яким потрібна допомога. Від цього слід лікуватися. У багатьох компаніях мережевого маркетингу використовують спеціальні техніки впливу на свідомість. Їх легко розпізнати. У багатьох мережевих компаніях людина має свого наставника (лідера). Помічаю, що завдання лідера – тримати свого підопічного "у мотивації". Наприклад, йому нав’язують: "Будь 100-відсотковим споживачем нашої продукції", "Не відступай, прагни успіху!" Лідер постійно намагається тримати зв’язок із підопічним. Він телефонує кожні три-чотири дні і дає так звану нову дозу мотивації, щоби людина не відлучалася від маркетинг-плану. Тут потрібно зупинитися і запитати себе: "А чого прагну Я? Мене взагалі хтось сприймає як особистість?!" Якщо ви відчуваєте дискомфорт, не чочете більше бути у такій компанії, зупиніться! Запам’ятайте: ви – особистість, і ніхто не повинен керувати вашим життям, планами, нав’язувати цілі і розлучати з родичами, які проти вашого бізнесу. А ще гарна порада – поставтеся з гумором до людей, які надмірно надокучають вам розповідями про маркетинг!”
26-03-2009, 13:26
0
3 242