"Гоморра"
Італія, 2008
Режисер – Матео Гароне
У ролях: Сальваторе Абруцезе, Сімоне Сачетіно, Сальваторе Руоко
Неаполітанська мафія без прикрас і романтичного ореолу. У фільмі паралельно розвиваються п’ять різних історій, об’єднаних темою каморри – неаполітанського злочинного угрупування. Підліток, який допомагає матері приносити продукти з магазину, наводить бандитів на свою клієнтку. Немолодий бухгалтер клану розносить місячні подачки сім’ям загиблих або ув’язнених бандитів. Син хірурга працює асистентом у "бізнесмена", який займається захороненням токсичних відходів. Талановитого кравця перекуповують китайські конкуренти: він ледь не гине через помсту клану. А двоє малолітніх гопників вирішують пограти в Тоні Монтану і грабують бандитську схованку зброї, але самі "нариваються" на кулі. "Гоморру" знято за документальною книгою, автор якої – журналіст Савіано – вже кілька років переховується від гніву реальної каморри.
"Мило"
Данія – Швеція, 2006
Режисер – Пернілле Фішер Крістенсен
У ролях: Тріне Дюрхольм, Давид Денсик, Франк Тіль
Шарлотта покидає Крістіана і переїжджає до першої-ліпшої квартири. Поверхом нижче мешкає Вероніка – повія, яка полюбляє займатись домашнім господарством. Приводом для знайомства Шарлотти з Веронікою стає пересування важкого ліжка. Сусідські стосунки поступово переростають у тісну дружбу, а дружба має всі шанси перетворитися на кохання. Ситуація одночасно спрощується і ускладнюється тим, що Вероніка виявляється чоловіком-транссексуалом, який очікує дозволу на операцію зі зміни статі. У процесі переміщення ліжка впадає у вічі і мужність Шарлотти, готової самотужки тягти важкий матрац, і тендітність Вероніки, яка не знає, як за нього взятися. Хто з них більше чоловік, а хто жінка? Згідно з назвою, "Мило" стилізовано під мильні опери, які так подобаються Вероніці, але насправді є далеким від серіального примітиву.
"Зйомки у Палермо"
Німеччина –Італія, 2008
Режисер – Вім Вендерс
У ролях: Кампіно, Деніс Хопер, Джованна Мецоджорно
Модний німецький фотограф Фін живе у величезному будинку, їздить вінтажним кабріолетом, спить із гарними дівчатами і фотографує зірок. Його життя ніби цілком успішне, але якесь бездуховне і безрадісне. Героя мучить безсоння, друзі кажуть, що він надто захоплюється модними зйомками і втрачає репутацію митця. Та фотограф ніяк не може зупинитися – доки не опиниться в Палермо. Вирішивши затриматись у місті після зйомок, Фін блукає вуличками, аж раптом таємничий незнайомець стріляє в нього з лука. Так герой знайомиться зі Смертю і навіть розмовляє з нею. Але й Життя не дрімає: вродлива художниця-італійка готова допомогти Фіну в його пошуках відповідей на запитання про сенс життя. "Зйомки у Палермо" є своєрідною епітафією Бергману й Антоніоні – двом геніям, уламки всесвітів яких легко впізнаються у фільмі Вендерса.
18-09-2009, 11:09
0
1 954