Замість довгоочікуваної подорожі до моря родина чернівчан отримала зіпсоване літо, кількамісячну тяганину в судах і марні спроби відшкодувати бодай кошти за тур.
Путівки до Туреччини для себе, чоловіка та сина Ірина Перцова придбала минулого літа у липні майже за 14 тисяч гривень. За день до вильоту з’ясувалося, що туроператор "Карія Тур Юкрейн" збанкрутував.
– Фірма "Медео", в якій ми придбали тури, повернути гроші відмовилася, – каже Ірина. – Радили нам зачекати з вирішенням цієї проблеми, годували обіцянками. Турфірма могла би домовитися для нас про відпочинок на іншому курорті, я навіть згодна була на дешевший тур, однак таку компенсацію нам не запропонували. Тому я подала до суду.
І Шевченківський районний, і Апеляційний суди області постановили повернути Ірині кошти. Ще на початку березня виконавча служба зобов’язала турагенцію "Медео" впродовж семи днів віддати 14 тисяч гривень. Однак коштів фірма не повернула.
Як повідомили в Шевченківському відділі Державної виконавчої служби, рахунок турагенції "Медео" арештували, на ньому виявилося лише півтори тисячі гривень. Ці кошти Ірина Перцова отримає. А майна, згідно з документами, фірма "Медео" не має. Через це немає можливості стягнути решту боргу.
У фірмі "Медео" кажуть, що отримані від сім’ї Перцових кошти одразу ж перерахували туроператору "Карія Тур Юкрейн" і тепер самі стали заручниками цієї ситуації.
– Ми входимо до всеукраїнської мережі агенцій "Гарячі тури", – каже керівник турагенції "Медео" Інна ГЕШКО. – Ця мережа вже висунула свої вимоги до туроператора "Карія Тур Юкрейн". У липні має відбутися чергове засідання у цій справі. І доки не завершиться судовий розгляд справи щодо "Карія Тур Юкрейн", питання розрахунків за тури не зможуть вирішити. Ми ще торік пропонували Ірині або відпочити в Єгипті, оплативши лише переліт, або наступного сезону відпочити в Болгарії. Однак вона не йшла на переговори і вирішила подати до суду. Гроші ж повернути ми не маємо змоги, бо одразу їх перерахували туроператору.
Кошти мають віддати через два тижніЮрист Сергій ІВАНОВ каже, що повну відповідальність за тур несе та фірма, з якою туристи укладають угоду.
– Згідно з угодою, у разі анулювання подорожі з провини турагента, туристу повертається повна вартість сплачених останніх послуг протягом 14 днів, – каже правознавець. – При цьому в рішенні суду зазначено, що перекладання фірмою "Медео" провини на туроператора є безпідставним, бо Ірина укладала договір саме з "Медео", а не з "Каріа Тур" чи "Гарячими турами". І "Медео" зобов’язана повернути гроші за тури, а яким чином вона їх потім отримуватиме в збанкрутілого туроператора, туристів не повинно турбувати. Зараз готую за цим випадком документи до прокуратури, адже рішення суду є обов’язковим до виконання.
Виграти суд ще не все В обласному управлінні у справах захисту прав споживачів кажуть, що подібні випадки не рідкість. Навіть вигравши суди, часом споживачі не отримують кошти, оскільки фірми-боржники вдаються до різних хитрощів. Скажімо, надають підтвердження, що не мають майна. У такій ситуації можна хіба що сподіватися на втручання правоохоронних органів.
– З точки зору закону в цій ситуації питання вичерпано, – каже Дмитро ПАВЕЛ, начальник управління інфраструктури та туризму ОДА. – Можна хіба що ініціювати перевірку турфірми контролюючими органами, щоби знайти спосіб відшкодувати споживачеві кошти.
За його словами, одразу після банкрутства туроператора "Карія Тур Юкрейн" до обласного управління зверталися потерпілі буковинці і проблеми вдавалося вирішити. Скажімо, одній із чернівецьких родин турфірма повернула 20 тисяч гривень за придбаний тур. Відтоді скарг клієнтів "Карія Тур" до управління не надходило.
Надія МАКУШИНСЬКА
Поради туристамКурортний сезон нещодавно розпочався, і не виключено, що і цього літа можливі гучні банкрутства на зразок минулорічного з "Карія Тур Юкрейн". Стовідсотково застрахуватися від подібних проблем важко, однак способи зменшити ризик зіпсувати відпустку існують.
1. Надавайте перевагу відомим фірмам, які діють на ринку не один рік, мають добру репутацію і пристойний офіс.
2. Вартість одного й того самого туру в різних фірмах може коливатися відсотків на десять. Якщо різниця надто велика, це має викликати підозри: можливо, у ціну щось не врахували і в чужій країні на відпочивальника чекають неприємні сюрпризи.
3. Дізнайтеся відгуки про обраний тур у відпочивальників, які уже ним скористалися.
4. Не соромтеся запитувати про обраний тур – чим вичерпнішу та якіснішу інформацію надають співробітники туристичної фірми, тим краще.
5. Дотримуйтеся обов’язкових вимог під час придбання туру: укладайте письмовий договір з турфірмою з детальним описом умов відпочинку (відстань готелю до моря, тип номеру, яким буде харчування тощо), зберігайте документи про оплату тощо.
27-06-2011, 15:23
0
3 054