З початку року Держфінпослуг встигла виключити з реєстру фінзакладів понад 25 страхових компаній. Що означають проблеми страхової компанії для її клієнтів?
1. Призупинення ліцензії страховика – зазвичай до такого кроку Держфінпослуг вдається через заборгованість компанії перед страхувальниками. З цього моменту компанія більше не може укладати нові договори страхування, але на зобов’язання компанії перед своїми клієнтами призупинення ліцензії жодним чином не впливає. Клієнт має право отримувати виплати. До того ж, застрахований має право розірвати угоду і повернути собі частину страхового платежу за період, що залишився до закінчення дії угоди.
2. Якщо ж порушено справу про банкрутство і компанію визнано банкрутом – у цьому випадку клієнтові потрібно якомога швидше заявити про свої претензії і вимоги до страхової компанії. Слід подати до господарського суду, який займається банкрутом, заяву з вимогами до страхової компанії, а також відповідні документи. Після того, як суд визнає страхову компанію банкрутом, страхувальники, у яких страхові випадки настали до процедури банкрутства, а також усі інші, у яких страхових випадків не було, мають право вимагати кошти. Перші – страхове відшкодування, другі – повернення сплачених внесків з урахуванням різниці між строком, на який було укладено договір, і строком, впродовж якого він діяв.
За словами аналітика Ірини ДІДКОВСЬКОЇ, угоди, де страховий випадок ще не настав, припиняються, і застрахований має право вимагати повернення частини страхової премії. Якщо ж страховий випадок відбувся до дня визнання страхової компанії банкрутом, виплата повинна відбутися. У першу чергу задовольняють вимоги клієнтів за договорами особистого страхування, у другу – за всіма іншими договорами фізосіб (майна, відповідальності), за якими відбулися страхові випадки.
Надія ВАСИЛИШИН
НА ЗАМІТКУ
Детальнішу інформацію можна дізнатися на офіційному сайті Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України www.dfp.gov.ua.
10-09-2009, 11:01
0
2 581