Літні майданчики в історичній частині не повинні рекламувати пиво чи напої, наголошують у міськраді. За концепцією оформлення площ, столики чи парасольки на літніх майданчиках – не повинні акцентувати увагу відвідувачів на торговельних марках. У ратуші пропонують рекламу пива замінити на рекламу міста. Наприклад, використовувати логотип "Чернівці-600" на стилізованих під старовину парасольках.
– На малих архітектурних формах в історичній частині міста не можна встановлювати рекламу пива, – говорить начальник відділу охорони культурної спадщини Олена ПУШКОВА. – Є правило, згідно з яким, на площах не повинно бути реклами торговельних марок.
– За використання реклами торговельних марок у літніх кафе повинні штрафувати, – додають у відділі з питань дизайну міського середовища управління містобудування та архітектури.
Щоправда, так і невідомо, чи когось за це оштрафували.
Тому в центрі міста не всюди дотримуються правил оформлення літніх майданчиків. На площі Турецької Криниці на парасольках рекламують не Чернівці, а пиво "Чернігівське". На Соборній площі – реклама пива "Туборг" і напою "Кока-Кола". Площа Філармонії також стала місцем просування торговельних марок: "Кока-Кола", "Львівське" і "Старопрамен".
– Можу змінити парасольки. Естетично це виглядало би краще, – погоджується підприємець Наталія ІЛАЩУК, яка працює на Соборній площі. – Можу на вікнах вивішати рекламу Чернівців. Рекламу міста готова виготовити за власні кошти. Якщо поміняю парасольки, мені потрібен час на їхнє виготовлення.
Підприємець каже, що до кінця літа це питання можна вирішити, і з осені на Соборній площі можуть стояти нові парасольки, які вписуються у концепцію оформлення площ. Але підприємцеві потрібні гарантії, що наступного року вона також зможе надавати послуги. "Тоді я готова вкладати кошти", – уточнює пані Наталя.
Працівники літнього майданчика на площі Філармонії навіть вже отримали зауваження від міської ради.
– У правилах міської ради чітко вказано, що жодних яскравих парасольок в історичній частині міста не повинно бути. Міська рада зробила нам зауваження, що наші парасольки вицвіли. Але жоден підприємець не може собі дозволити замовляти ексклюзивні парасольки, – кажуть працівники. – "Балтика" нам пропонувала темно-сині парасольки, "Старопрамен" – зелені. Але якщо у нас ексклюзив на "Кока-Колу", то ми не можемо дозволити встановити парасольки іншої торгової марки.
– За свій рахунок ми встановили подіум. Барну стійку не змінюємо, адже вона виготовлена у стилі старого міста, – додають на площі Філармонії. – Зробити рівень майданчика "Квінто" тут неможливо. Тут такий район, що для майданчика потрібна охорона.
Щоби облаштувати літні кафе тентами на такому самому рівні, як на вулиці Кобилянської, підприємцям доведеться викласти з власної кишені щонайменше сім тисяч гривень.
– Тент може коштувати від семи до 60 тисяч гривень – залежно від якості матеріалу та виробника, – каже директор одного з ресторанів на вулиці Кобилянської. – Тент для нашого літнього майданчика ми замовляли у Києві. (Ольга ГНІДАН)
22-07-2011, 14:25
0
1 949