додати в закладки
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець Вхід через ВКонтакте
Головна Здоров'я Тури з Чернівців Весілля Бізнес каталог Блоги Досьє Досьє - відомі люди Чернівців Афіша Фото Відео

Ваше здоров'я » Публікації

«Смачна» таблетка може бути небезпечною

Дитина може отруїтися навіть безпечними, на перший погляд, вітамінами. Батьки дають малюкам ударні дози "аскорбінки", не усвідомлюючи всієї шкоди від цих препаратів. Вони дають малюкові по дві-три полівітамінки, щоб зміцнити імунітет, тим самим тільки шкодять. А скільки проблем виникає із забудькуватими бабусями і дідусями, які залишають свої пігулки на тумбочках, доступних для дитини. Причому препарати, які вживають дорослі, зазвичай серйозні: від тиску, для серцевих захворювань. Для дитини вони можуть стати смертельними.
Отруєння бувають різні
Небезпечні для життя майже всі препарати, які б дитині не призначив лікар. І навіть призначений лікарем препарати можуть бути небезпечними, якщо приймати їх не за правилами, порушуючи дозування. Приємні та солодкі на смак таблетки чи сироп від кашлю підвищують шанси, що малюк їх з’їсть або вип’є більше, ніж потрібно. Навіть вітаміни мають суворо дозуватися і видаватися мамою малюкові, а зберігатися – під замком!
Що небезпечніше?
Симптоми отруєння ліками зазвичай неспецифічні, вони виявляються або пригніченням, або збудженням нервової системи, проявами з боку травлення і змінами в крові. Все буде залежати від конкретної діючої речовини. Але загалом так чи інакше травлення і нервова система страждають завжди.
Таблетки небезпечніші, ніж сиропи, оскільки якщо дитина "залізає" в аптечку, зазвичай куштує один сироп, а ось таблетки через їхню різноманітність, куштує всі або більшість із них, особливо якщо вони мають яскраві оболонки і негіркі на смак. У такому випадку на тяжкість стану впливає не тільки діюча речовина однієї таблетки, а взаємний ефект від кількох препаратів, які часом підсилюють один одного. Якщо ви підозрюєте, що ваша дитина з’їла кілька пігулок з аптечки, не варто сподіватися на диво. Негайно викликайте лікаря і везіть малюка до лікарні!
Також небезпечні дитячі сиропи або ароматизовані сиропи для дорослих. Приємний смак і запах можуть змусити малюка спробувати ковток або навіть випити весь флакончик ліків. Якщо це буде, наприклад, сироп із препаратами заліза, то він може викликати незворотні проблеми з диханням, а якщо це сироп від кашлю з кодеїном – різке пригнічення дихального центру.
Що ж робити?
Не можна залишати на видному місці або в доступних для малюка шафках, коробках препарати з вашої домашній аптечці. Але якщо біда вже сталася, то є певний алгоритм дій.
1. Насамперед негайно викликайте "швидку", навіть якщо це були 1-2 таблетки, реакція організму дитини на дорослі препарати непередбачувана.
2. До приїзду "швидкої" дайте дитині багато пити – в ідеалі це має бути прохолодна кип’ячена вода обсягом до 1-2 літрів. Важливо розбавити концентрацію ліків і викликати блювання, щоб вимити залишки засобів, які ще не всмокталися у шлунку. Блювання можна викликати пальцями або ложкою, натиснувши на корінь язика.
3. Після промивання шлунку дайте дитині будь-який сорбент: активоване вугілля, ентеросгель, смекту. Якщо вдома немає жодного сорбенту, збийте до міцної піни білки від яєць і даєте випити.
4. Не можна при отруєнні давати дитині молоко і годувати її, це допоможе лікам швидше й активніше всмоктатися в кров. Додатково можна поставити дитині клізму, особливо якщо ліки вона випила кілька годин тому.

Увага!
Навіть якщо немає ознак отруєння, а таблеток ви не дорахувалися або вони розкидані на підлозі, все одно потрібна "швидка" і здійснення методів обстеження та лікування. Просто ліки могли ще не подіяти.

Коментар лікаря
Наталія ПОПЕЛЮК, доцент кафедри педіатрії, неонатології та перинатальної медицини БДМУ:
– Для профілактики медикаментозних отруєнь у дітей аптечку необхідно зберігати у недоступному для них місці, бажано – під замком. Неприпустимо зберігати ліки без етикеток, в іншій упаковці або посудині від напоїв. У домашній аптечці мають бути лише засоби для надання першої допомоги та ліки, призначені для лікування хвороби, наявної в даний момент.
Щодо рейтингу небезпечних ліків, зрозуміло, що для малюка небезпечні всі препарати, які йому не прописані. Позаяк, найбільш отруйними є ті, що за будь-яких умов категорично не мають потрапляти до організму дитини: антиаритмічні, серцеві глікозиди, препарати від тиску, антидепресанти, барбітурати, препарати, що містять мінерали – калій, кальцій, залізо, психотропні речовини, снодійні, протисудомні та седативні засоби.
Симптоми отруєнь ліками зазвичай неспецифічні, вони проявляються або пригніченням, або збудженням нервової системи, змінами в крові.
При отруєнні, особливо невідомою токсичною речовиною, потрібно негайно викликати лікаря. Головне – не панікувати!

Леся ТОКАРЮК
0 3376
19-12-2014, 12:00

Теги -
Новини по темі:{related-news}
Новини партнерів:
Погода, Новости, загрузка...
Загрузка...
Чим небезпечний цукровий діабет?
Наталія ПАШКОВСЬКА, завідувач кафедри клінічної імунології, алергології та ендокринології БДМУ
Смачні рецепти