додати в закладки
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець Вхід через ВКонтакте
Головна Здоров'я Тури з Чернівців Весілля Бізнес каталог Блоги Досьє Досьє - відомі люди Чернівців Афіша Фото Відео

Ваше здоров'я / Публікації

Від комп’ютера – втрата реального часу й залежність

– Коли батьки дозволяють дитині користуватися комп’ютером, вони мають враховувати позитивні та негативні аспекти, – говорить Наталія БОГУЦЬКА, доцент кафедри педіатрії та дитячих інфекційних хвороб БДМУ. – Однак варто зауважити, що для нормального психічного й соціального розвитку дитині необхідний досвід спілкування з людьми: це основа розуміння інших людей, себе, свого місця у світі й самого світу. Спілкування має бути достатньо тривалим і різноманітним. Спілкування для психіки – те саме, що їжа для тіла. Чи багато калорій і вітамінів отримає голодна людина, переглянувши "смачну" телепередачу? У такому ж становищі опиняється психіка дитини, єдиним другом якої є комп’ютер. Тому батькам слід більше часу проводити разом із дітьми. Якщо батьки не знаходять час для дитини, вона швидко починає відчувати себе непотрібною.
Під час роботи на комп’ютері обов’язково повинні бути дотримані санітарні норми (освітлення, відповідність меблів, відстань від монітору тощо), інакше шкода від комп’ютера переважить користь. Під час тривалої роботи перед монітором перевантаження зазнають зір, хребет, деякі групи м’язів спини, рук, відбувається перевтома, а під час багатогодинної роботи – і виснаження нервової системи.
Для того, щоб уникнути негативних наслідків, необхідно робити перерви на 10-15 хв. через кожні 30-45 хв (для старшокласників), а для молодших школярів загальний час роботи на комп’ютері не повинен перевищувати 30-40 хв.
Так само, які батьки піклуються про якість і достатню кількість харчування дитини, слід піклуватися й про якість та кількість вживаної дитиною "комп’ютерної продукції", привчати дитину з ранніх років до навчальних ігор, які розвивають, не дозволяти застосування низькопробні ігри й слідкувати за часом, який дитина проводить біля комп’ютера.

Позитивне
- Вплив на емоційну й вольову сфери психіки дитини
"Це стимулює рухливість вищої нервової діяльності, розвиває увагу та точність, – пояснює Наталія Богуцька. – Мозок звільнюється від рутинної роботи, що забирає багато часу, і за рахунок цього творчий процес вивільнюється й інтенсифікується. Текстові редактори, графічні програми дозволяють відчути себе художником, покращити грамотність.
Основна функція комп’ютера – навчальна. І робота на ньому може принести велику користь у процесі навчання дитини. У комп’ютері інформація подається динамічно, яскраво, текст поєднується з малюнками та графіками, використовується мультиплікація, відбувається взаємний вплив кольору й звука, задіяно багато асоціативних зв’язків".
- Розвиток творчих здібностей
"Логічні й стратегічні ігри сприяють розвитку творчих здібностей, застосуванню стратегічного й тактичного мислення, – зауважує лікар. – Ще один позитивний момент – зміна ставлення до своїх помилок. На підсвідомому рівні в людини існує бажання уникати помилок, страх перед помилкою. Разом із тим страх допустити помилку може паралізувати творчість, бажання засвоювати нове. Знайшовши якесь стандартне вирішення питання, дитина перестає шукати нові варіанти, оскільки помилки супроводжуються негативними емоціями.
В умовах спілкування з комп’ютером помилки легко виправляються й взагалі починають виконувати свою основну позитивну функцію – вони не дають збитися із правильного шляху. Саме так ставляться до помилок творчі й цілеспрямовані натури. Комп’ютер дозволяє організувати швидкий контакт зі своїми помилками, і в цих умовах вони не мають принизливих наслідків".

Негативне
- Втрата відчуття реального часу
"Під час гри на комп’ютері відбувається настільки сильна концентрація уваги дитини на дії, які відбувається на екрані, що може розвинутися своєрідний транс і втрачається відчуття реального часу, – говорить Наталія Богуцька. – Виникає проблема "зависання в комп’ютері", коли дитина впродовж кількох годин не може відірватися від екрану. Виникає загроза комп’ютерної залежності".
- Зниження психологічного бар’єру
"Якщо використовуються низькопробні ігри, сюжети яких складаються лише з перегонів та вбивств, де в ролі жертви є люди, то може різко знизитися психологічний бар’єр щодо подібних вчинків, – зауважує лікар. – У віртуальному світі існує віртуальна відповідальність. Коли подібні ігри використовуються часто й тривало, таке ставлення до насилля стає підсвідомим і може різко знизити відповідальність дитини при вчиненні подібних дій у реальному житті. Жорстокі відеоігри роблять дітей агресивнішими.

Батькам на замітку
Наталія Богуцька:
– Часто виникає проблема, коли дитина постійно грається на комп’ютері, хоча батьки просять завершити. У такій ситуації дуже хочеться нагримати на дитину. Відчуття безсилля часто змушує приводити у відповідність покарання зі ступенем власної роздратованості, а не з тяжкістю провини дитини. Таке покарання знімає відповідальність із дитини, тоді критика пропускається повз вуха, а нотації зовсім не діють. У такій ситуації важливо привчити дитину думати про інших і вміти оцінювати ефект від своїх дій. Спробуйте перейти від слів до дій, нехай дитина відчує наслідки своєї поведінки. "Ти знову сів гратися в комп’ютер, тому я забираю мишку". Наступного дня:
– Можна мені взяти мою мишку?
– Лише за умови, що я буду впевнена (-ий), що ти не просидиш за комп’ютером довше, ніж ми домовлялися.
– Я вимкну, коли скажеш…
– Ні, це не діло. Ти сам маєш слідкувати за часом.
– Я можу дивитись на годинник у комп’ютері або завести будильник.
– Домовились!

Леся ТОКАРЮК
0 3 032
27-03-2014, 12:00

Теги -
Новини по темі:{related-news}
Новини партнерів:
Погода, Новости, загрузка...
Загрузка...

Наталія ПАШКОВСЬКА, завідувач кафедри клінічної імунології, алергології та ендокринології БДМУ
Смачні рецепти

В Україні розпочався Різдвяний піст, під час якого не можна вживати м'ясо, молочні продукти та яйця
Всі рецепти ...