додати в закладки
Головна Здоров'я Тури з Чернівців Весілля Бізнес каталог Блоги Досьє Досьє - відомі люди Чернівців Афіша Фото Відео

Ваше здоров'я / Новини

Вчені синтезували молекули ДНК і РНК

Це єдиний шлях, за допомогою якого відбувається передача спадкової інформації.

Група вчених вперше зуміла синтезувати альтернативні моделі ДНК і РНК. Молекули повністю життєздатні і можуть передавати закладену в них інформацію у спадок. Відкриття вчених, стаття про яке була опублікована в журналі Sience, вже назвали проривом у генетиці, який допоможе людям наблизитися до розгадки зародження життя на нашій планеті.

Унікальність молекул ДНК і РНК полягає в тому, що це єдиний шлях, за допомогою якого відбувається передача спадкової інформації. Ці полімерні молекули з нуклеозідтріфосфатів, з'єднаних з цукром рибози або дезоксирибози з домішкою фосфорної кислоти, досі є унікальними і неповторними сполуками, незважаючи на все багатство хімічних сполук, відомих людині.

Протягом більше 20 років учені намагаються відповісти на питання, чи можливе створення подібних молекул, які б володіли тими ж властивостями, але з дещо іншою структурою. Справа в тому, що в принципі, створення цих молекул з якихось випадкових елементів дуже малоймовірно. Лише неймовірно довгий час існування всесвіту і її багатогранність пояснюють появу ДНК і РНК, які лягли в основу появи життя на Землі. І в той же час, незрозуміло, чому ж на Землі не виникли альтернативні життєві форми, що могли б підтвердити теорію про природнє зародження життя, а не про її штучне походження.

Створені ученими Кембріджського університету за допомогою ферменту ензиму молекули, подібні ДНК і РНК, містять вже не дезоксирибозу і рибозу, а зовсім інші цукри. Нова ДНК була названа ксено-ДНК. Примітно, що вченим вдалося синтезувати молекули кілька разів з 6-ма різними цукрами, отримавши шість різних зразків XNA. Отримані молекули ксено-ДНК виявилися не тільки життєздатними, але і мають еволюційні передумови.

Таким чином, зроблене відкриття свідчить на користь прихильників теорії панспермії, згідно якої життя на Землю могло бути занесене з космосу. Як заявив голова дослідницької групи, Філіп Холліджер, отримані молекули XNA містять основні ознаки життя: спадковість і розвиток, що дозволяє говорити про можливе створення штучних форм життя в недалекому майбутньому. Крім цього, вчені вважають, що надзвичайно стійкі ксено-нуклеїнові кислоти можуть з успіхом застосовуватися в медицині для виробництва більш ефективних лікарських препаратів.
0 1 736