У Міністерстві доходів і зборів пропонують боротися з ухиленням від сплати податків при імпорті автомобілів.
Суть схеми полягає в тому, що транспорт ввозять в Україну товарної позиції 8704 (вантажний транспорт), яка не обкладається акцизним збором, з подальшим оформленням в якості пасажирського (8703), пише "Комерсант-Україна".
Якби автомобілі спочатку ввозились з митним кодом 8703, то потрібно було б сплатити акциз у відповідності з діючою ставкою - від 0,03 євро до 3,81 євро за 1 куб. см об'єму двигунів (або 109 євро за 1 шт. електротранспорту).
Таким чином, Міндоходів пропонує ліквідувати таку схему, зобов'язавши власників транспорту сплачувати повну ставку акцизного збору при переоформленні автомобілів.
Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту, в 2011 році в Україну було ввезено майже 99 тис. транспортних засобів, оформлених за кодом 8704. З них 32%, або 31,61 тис. шт., були переоформлені як транспорт для перевезення пасажирів.
"Датою виникнення податкових зобов'язань у разі переобладнання непідакцизного транспорту в підакцизний легковий автомобіль є дата закінчення переобладнання",- йдеться в документі. Довідку про сплату відповідного збору власники переобладнаного транспорту повинні надати в МВС.
Впровадження цієї норми, як очікують у відомстві, дозволить отримувати до держбюджету від акцизу до 300 млн гривень в рік.
За словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, схема ухилення від сплати акцизного збору вже не використовується. "МВС посилило контроль над переобладнанням вантажного автотранспорту в пасажирський, стягуючи при такому переоформленні недоотриманий акцизний збір. Інша справа, що цей збір нині регламентується тільки підзаконними актами, і теоретично така практика може бути оскаржена в суді",- говорить Назаренко.
"З одного боку, така ініціатива правильна: збір повинен бути однаковим для всіх, інакше це призводить до корупції, у тому числі при переоформленні транспорту. З іншого боку - акцизний збір з автотранспорту використовується тільки в Україні. Цей збір досить високий, що стимулює представників бізнесу до порушень",- вважає Назаренко.
22-05-2013, 13:00
0
31 731