Українські товари не витримують натиску імпортної продукції і зникають з торгових мереж, пише "КоммерсантЪ-Украина".
Так, Держстат повідомив, що за підсумками минулого року частка продажів вітчизняних товарів склала 58,9%, що на 3% нижче від показника попереднього року. При цьому вітчизняні виробники втрачають свої позиції як у сегменті продовольчих товарів (з 87,2% до 86,3%), так і непродовольчих (з 47,2% до 41,9%). Як зазначає видання, це є довгостроковою тенденцією, а вступ у СОТ лише посилило її.
Найбільш значно за підсумками 2012-го скоротилася частка продажів українських текстильних товарів (з 42,7% до 34,2%), посуду (з 30,4% до 24,6%), макаронних виробів (з 79,3% до 75,5%), а також міцних спиртних напоїв (з 87,1% до 83,9%).
Найбільше вітчизняної продукції в сегменті хлібобулочних виробів (97,6%) і м'ясопродуктів (95,1%), однак поступове зниження помітне і тут (на 0,9 п.п. і 1,5 п.п. відповідно). Найменша його частка в сегменті взуття (2,8%), телекомунікаційного обладнання (4,7%) та комп'ютерної техніки (1,2%). Українські виробники на внутрішньому ринку зміцнилися лише в сегментах консервів (на 0,9 п.п., до 73,3%), тютюнових виробів (на 1 п.п., до 94,9%), книг, газет і журналів ( на 1,5 п.п., до 89%).
Поступове зниження частки продажів вітчизняної продукції фіксується Держстатом з 2005 року, коли почали проводитися відповідні заміри. Сім років тому українська продукція займала 70,5% ринку.