Політики "піднімають" собі рейтинги, замовляючи липові соцдослідження у невідомих контор, які напередодні голосування намагаються переконати виборців у тому, що непрохідні партії мають шанс на успіх. Таку тактику взяли на озброєння багато кандидатів-мажоритарників і великі партії, пише "Фокус".
Адже виборці вважають за краще голосувати за прохідні політсили, щоб голос не пропав, пояснила директор Фонду "Демократичні ініціативи" Ірина Бекешкіна (на фото). "Як правило, ціна питання - 3-5 тисяч доларів за кожний накинутий відсоток", - розповів заввідділом соціологічно-політичних процесів Інституту соціології НАН Олександр Вишняк.
При цьому фахівці, які погоджуються публічно оголосити липові дані, за словами Вишняка, отримують від замовників-політиків всього кілька сотень доларів. Для порівняння: собівартість чесного всеукраїнського опитування становить 10-15 тисяч доларів, а прибуток соціологічної організації - близько 3 тисяч доларів.
У регіонах також бувають випадки, розповідає Бекешкіна, коли штабісти зацікавлених політиків беруть соціологічні дані всеукраїнських організацій, коригують цифри, як їм вигідно, придумують назву компанії, схожу на відомі, і вкидають інформацію через ЗМІ.
"На центральних сайтах вартість розміщення коливається від 1000 до 15 000 доларів, на телебаченні у 90 випадках зі 100 політики домовляються безпосередньо з власниками або топ-менеджерами каналів", - пояснив один із керівників всеукраїнської соціологічної компанії, який попросив не називати його імені.
Шансів на те, що витрачені гроші відіб'ються, небагато. Але завищення рейтингу, зазначив заступник директора Інституту соціології Євген Головаха, - один з важливих способів мобілізації виборців.
Також можливо, що, підвищуючи свій рейтинг, додала Бекешкіна, політики руками соціологів готують українців до фальсифікацій на виборах.
Зазначимо, що з 18 жовтня, згідно із законом про вибори заборонено публікувати результати соцдосліджень рейтингів політичних сил.
19-10-2012, 08:03
0
1 629