У Львові планують запустити пілотний проєкт, який дозволить Bolt та Uklon працювати під час комендантської години, що має полегшити нічні поїздки для громадян у крайніх випадках. Однак дозвіл лише для окремих сервісів зазнає критики через можливе порушення конкурентного середовища та рівності умов для бізнесу.
Про це повідомили у Львівській ОДА під час брифінгу. За словами керівника апарату Львівської ОДА Тараса Греня, для водіїв Bolt та Uklon, які працюватимуть у нічний час, обов’язковою умовою буде наявність перепустки та військово-облікових документів.
Такі перепустки можна отримати у комендатурі, де також відбуватиметься їхнє погодження для участі у проєкті. Це нововведення не передбачає необхідності перепустки для пасажирів, які будуть користуватися послугами таксі за крайньої потреби. Очікується, що пілотний проєкт буде повністю узгоджено до кінця тижня, коли він офіційно набере чинності.
Після оголошення ініціативи у Львові Українська таксомоторна асоціація висловила стурбованість можливим спотворенням ринкової конкуренції. Голова асоціації Андрій Антонюк зазначив, що надання дозволу на роботу лише Bolt і Uklon може викликати порушення конкурентного середовища, адже інші служби таксі змушені підкорятися загальним обмеженням. Він наголосив на ризиках корупційної складової, якщо дозволити лише певним компаніям працювати під час комендантської години.
Антонюк підкреслив: якщо держава визнає таксі стратегічною галуззю, то можливість нічної роботи мають отримати всі ліцензовані перевізники. З боку асоціації також було поставлено питання щодо безпеки, зокрема хто перевірятиме водіїв, як буде контролюватися дотримання порядку і чому подібний дозвіл може бути наданий тільки окремим компаніям.
Дискусії про таксі в умовах комендантської години збіглися з ухваленням Верховною Радою України законопроєкту №10195 у першому читанні, який передбачає адміністративну відповідальність за порушення комендантської години для громадян і бізнесу. Запровадження штрафів за порушення комендантської години підкреслює, що доступ до вулиць у нічний час залишається обмеженим для всіх учасників дорожнього руху, а винятки мають бути обґрунтованими та ретельно регламентованими.
Представники бізнесу та громадськості висловлюють занепокоєння, що дозвіл на роботу для Bolt та Uklon створить прецедент. Деякі експерти вважають, що виведення на дороги транспортних засобів у нічний час може мати певні переваги, зокрема для доставки медикаментів чи евакуації людей, проте правила мають бути однаковими для всіх.
Іншим аспектом роботи Bolt та Uklon є питання податків. Українські закони зобов'язують водіїв та компанії надавати звіти й сплачувати податки, зокрема на доходи та військовий збір. Проте в українському ринку таксі, де велика частка компаній не має ліцензій, Uklon, Bolt і Uber значно скорочують витрати за рахунок відсутності ліцензійного оформлення водіїв, що викликає критику з боку традиційних служб таксі.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
28-10-2024, 20:20
0
1 321