RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини України » Електросамокати тротуарами та пішохідними доріжками: чи планують змінювати законодавство щодо них


Для формування безпечного і комфортного міського простору в Україні слід доопрацювати законодавство, яке регулює користування електросамокатами. Діюче було ухвалене на початку минулого року, але воно допоки, на жаль, не вирішує усіх питань, які зробили б користування цим транспортним засобом безпечним для усіх учасників процесу - водіїв електросамокатів і інших транспортних засобів і, звісно, пішоходів.

Про це заявила голова комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку і містобудування Олена Шуляк, повідомляє РБК-Україна з посиланням на її виступ.



За її словами, ще у лютому 2023 року парламент ухвалив законопроєкт №8172, яким визнав електросамокати і моноколеса транспортними засобами. Відтак, їхнім водіям заборонили їздити тротуарами та пішохідними доріжками - лише узбіччям дороги. Але для того, щоб це зрештою сталося, законодавство потрібно деталізувати - так, щоб користування цим транспортним засобом стало безпечним і для водіїв електросамокатів, так і для водіїв інших транспортних засобів і пішоходів.

"Ухвалений у лютому 2023 року закон змінює загальне законодавство - “Про дорожній рух”, але поки що не створене узгоджене специфічне. Зокрема, потрібні зміни до ПДР. Варто враховувати, що поява ефективного, яке б вирішувало правила всіх взаємовідносин між водіями електросамокатів, пішоходів і водіїв інших видів транспорту - процес тривалий", - зауважила Шуляк.

За її словами, навіть у країнах ЄС, до яких цей тренд прийшов трохи раніше, далеко не одразу розробили зрозумілі і чіткі правила. Україна у цьому плані - не унікальна, тому всі, звісно, прагнуть йти у напрямку вдосконалення “електросамокатних” правил - комфортних і зрозумілих для всіх.

"Тому, вважаю, що наступним кроком для нас має стати якраз розроблення більш детальних правил пересування і безпеки", - підкреслила Шуляк.

Вона додала, що, на жаль, дуже велика кількість користувачів електросамокатів досі вважає себе пішоходами, не водіями транспортного засобу, який повинен пересуватися там, де і інші транспортні засоби, а не тротуаром. Натомість, дехто з них з правилами знайомий, тобто чітко усвідомлює, що він - повноцінний учасник дорожнього руху, а не пішохід. Відтак, він мусить пересуватися електросамокатом по краю автомобільної дороги, а не тротуаром.

"Але пересуватися дорогою в оточенні автомобілів небезпечно, тому іноді такі водії обирають штраф за проїзд тротуаром замість травмування через ДТП на дорозі. А вже під час їзди тротуаром через них страждають пішоходи - останніми роками постійно фіксуються десятки таких ДТП як наїзди на пішоходів і їх травмування", - повідомила Шуляк.

На її думку, вирішення цієї задачі має бути комплексним і тут мають бути задіяні як гравці ринку (оператори послуги прокату електросамокатів), так і органи місцевого самоврядування, а також законотворці, завдання яких - доопрацювати необхідне ефективне законодавство.

Крім цього, слід формувати культуру взаємодії, створювати правила та інфраструктуру для того, щоб цей транспорт був не лише швидким і комфортним для тих, хто ним користується, але і безпечним. Тому важлива спільна робота законодавчої влади, ОМС і гравців ринку і розроблення за її результатами спільних рішень.

"Перший крок у законодавстві ми вже зробили, але я визнаю, що цього замало, тому ми будемо і далі вдосконалювати і правила, і відповідальність за їх порушення. Ми маємо вирішити цю проблему, бо вона наразі стоїть гостро. Ми маємо зробити міський простір комфортним для всіх, тому будемо шукати рішень спільно", - резюмувала парламентарка.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Анна Семьонова
24-09-2024, 15:40
Коментарів 0 Переглядів 861

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.