RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини України » Україна не дорахувалася мільярдів доларів з вини Укрзалізниці

Україна не дорахувалася мільярдів доларів з вини Укрзалізниці

Тарифна політика залізничного держмонополіста ПАТ "Укрзалізниця" привела до зниження конкурентоспроможності національних виробників на експортних ринках.

Про це йдеться в аналітичній довідці, підготовленій фахівцями ДП "Укрпромзовнішекспертиза", передає МінПром з посиланням на текст документа.

"В умовах посилення конкуренції на глобальних ринках українські виробники не можуть перекласти додаткові витрати на покупців. Це призводить до втрати ринків збуту і, відповідно, зменшення обсягів виробництва продукції", - підкреслюють в УПЕ.

Яскравим прикладом експерти називають ситуацію в гірничо-металургійному комплексі в 2017 р - оскільки для основної частини підприємств гірничо-металургійного комплексу залізничний транспорт є безальтернативним.

Так, через істотне зростання залізничних тарифів в 2016-2017 рр. (На 33%) вже в 2017 р підприємства ГМК України знизили експорт залізорудної сировини в Китай на 3 млн т, до 11,8 млн т. Також в 2017 р Україна знизила на 3,1 млн т експорт металопрокату - до 14, 6 млн т - зокрема, через втрату цінової конкурентоспроможності на ринках країн Близького Сходу, Південної Азії та ЄС.

В результаті втрати експортних ринків випуск металопрокату в Україні в 2017 р. впав на 3 млн т, а виробництво залізорудної сировини, викликане зниженням виплавки сталі і зменшенням експорту руди в Китай, знизилося на 5 млн т, до 96 млн т на рік.

У свою чергу, через зменшення виробництва залізорудної сировини і металопрокату сама Укрзалізниця в 2017 р втратила перевезення вантажів в обсязі не менше 15 млн т, недоодержавши прибуток - оскільки вантажні перевезення УЗ мають рентабельність 23-33%.

Незважаючи на отриманий негативний результат від попередніх підвищень своїх тарифів, держмонополіст має намір домогтися чергового збільшення вартості своїх послуг для вантажовідправників на 11% за рахунок уніфікації тарифів на перевезення порожніх вантажних вагонів, зазначається в аналітичній записці.

На думку експертів "УПЕ", результатом цієї ініціативи стане нове падіння обсягів українського експорту та як наслідок - зниження надходжень валютної виручки в країну.

Виконавчий директор міжнародного Фонду Блейзера Олег Устенко в коментарі Мінпрому висловив думку, що дана ситуація склалася через монопольне становище Укрзалізниці на ринку залізничних перевезень - як вантажних, так і пасажирських.

"Укрзалізниця, будучи монополістом, може нав'язувати вантажовідправникам і пасажирам будь-які тарифи, не піклуючись про підвищення якості послуг і їх конкурентоспроможності. Тому існують проблеми з рухомим складом УЗ і не тільки", - сказав він.

Виходом з положення Устенко вважає руйнування монополії Укрзалізниці. "Її зоною відповідальності повинна залишитися залізнична інфраструктура, інше повинен взяти на себе бізнес. Тому що зараз від дій УЗ страждають не тільки металурги, а й інші експортери - аграрії, хіміки. Все це призводить до зниження українського експорту - тому що зараз Укрзалізниця - організація, що працює неефективно", - пояснив він.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
22-08-2018, 10:32
Коментарів 0 Переглядів 1 308

Теги -
Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони


92-річний Аркадій Мардар із Кельменців на все життя запам’ятав ті страшні моменти

На мітинг-реквієм прийшло чимало містян
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

На мітинг-реквієм прийшло чимало містян


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.