Українці одні з лідерів із володіння "машинами-пенсіонерами". У цьому рейтингу наша країна посідає друге місце після Куби. Причина - для більшості авто - часто розкіш, а не засіб пересування. Зокрема, й через дороге розмитнення. Утім, із цієї ситуації дехто знайшов вихід у вигляді авто з іноземною реєстрацією. Тоді як інші сподіваються, держава надасть легальний спосіб купити машини дешевше, пише
ТСН.
Питання на півтора мільйона авто. Саме стільки автомобілів із європейською реєстрацією нині ввезено в Україну. І хоча офіційною чиновники вважають цифру утричі меншу, проблема, визнають, величезна. Попри численні акції протесту, перемовини, автопитання й досі залишається невирішеним. З одного боку правоохоронці звітують про викриття каналів із ввезення нелегальних авто.
"Вони здійснювали продаж транспортних засобів на території України прикриваючись підробленими документами", - повідомили правоохоронці.
Тоді як власники "євроблях" погрожують протестами, якщо їхнє питання не вирішать. Уявлення, як можна вирішити питання у простих людей і чиновників відрізняються. Одні наполягають розмитнення має перебувати в рамках європейського - до 1000 доларів за автівку. І Україна не мала б більше лобіювати своїх виробників. Доступних авто нема, якість у вживаних теж часто вище. Тому і сенсу в обмеженнях не має.
У комітеті Верховною ради з питань податкової та митної політики говорять про молдавський сценарій. За ним легалізувати уже ввезені машини можна буде зі знижкою. Орієнтовно вона становитиме 70% від діючих зборів. Тимчасово нардепи готові пожертувавти навіть стандартом євро "5". Але і "але" у законі є.
"Якщо ми шукаємо "компроміс", то наступним кроком буде повне закриття кордонів для таких машин в подальшому", - зазначає голова комітету митної політики ВР україни Ніна Южаніна.
Втім, це бачення не поділяють власники авто. Кажуть, просто легалізації замало. Пропонують дозволилити розмитнювати усі автомобілі "Євро 3" починаючи з 1998 року. А дію нового закону продовжити до 2020 року, допоки в Україні не введуть техогляд за європейськими стандартами.
Такий підхід хоч і привабливий для власника фінансово, втім, малореалістичний, визнають в громадській спілці "Доступне авто". Кажуть, закони мають вирішувати не лише питання "блях", а й просто доступних авто для усіх. Тому оптимальними тут бачать два варіанти виходу із ситуації.
"Продовжити на кілька років дію існуючого закону про пільги. Машини 2010 року будуть дешевшати і це дозволить оновити автопарк", - додають експерти.
Частина нардепів згоджуються. Україна, певні, нарешті має дати водіям автомобільну свободу, як у Європі. Тобто дати можливість ввозити до України авто із усіх країн, крім Росії та тих, хто її підтримує. Втім, як варіант пропонують такі норми. Ввести вікове обмеження у 10 років для авто. Але значно зменшити ставку за розмитнення. Навіть зареєстрували законопроект, де пропонують брати за це максимум півтисячі євро.
" Завозять авто і просто платять 500 за розмитнення. Що стосується тих людей, які ввезли - просто дати їм три місяці на те, щоб вони заплатили 500 євро і легалізували", - каже депутат Олександр Шевченко.
Співавтори закону певні, завозити машини нелегально стане невигідно. Тому їх активніше купуватимуть та розмитнюватимуть. Держава зароблятиме більше і на акцизі на бензин. Не кажучи про швидкий прибуток від легалізації "євроблях".
"І нічого бюджет не втратить. Тому що набагато більше автомобілів ввезуть", - переконаний депутат.
Нині в парламенті зареєстровано більше 10 законів щодо імпорту авто. Втім на фінальний розгляд до сесійної зали поки не потрапив жоден.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
6-04-2018, 23:49
0
1 544