П’ятий етап Чемпіонату України з ралі "Александров-ралі-2011" відбувся на центральних вулицях Чернівців у суботу. Центр міста перекрили о 14.00. Уже до початку гонки на вулицях центральної частини міста зібралося кілька сотень мешканців.
"Люди обіймали нас, наче старих друзів"Спортсмени їздили на іномарках і на "Жигулях". Гонщик із Харкова Олександр ВІЛЬЧИНСЬКИЙ сказав "МБ", що ВАЗ-2108 не проміняє на жодну іншу машину:
– Ралі для мене – як друга робота. У Чернівцях, гадаю, вулиці дуже схожі на європейські: вони досить вузенькі та слизькі. А карпатська траса сподобалася тим, що на ній багато гравію. Це ризик, який приносить задоволення.
Гонка вулицями видалася складнішою, ніж карпатською трасою, спортсменові Юрію КОЧМАРУ: "Як правило, гірські траси дуже "убиті". Однак організатори добре підготували карпатську трасу, і вона є майже ідеальною для проведення ралі. Для змагань на бруківці автомобілісти повинні "взути" авто у спеціальні шини".
Гонщик каже, що буковинці його приємно здивували:
– Після виступів люди підходили до нас, обіймали, наче своїх давніх товаришів.
– Траса була надзвичайно важкою, небезпечною, проте цікавою, – каже гонщик Олександр САЛЮК (молодший). – Нам ніхто з мешканців не заважав на змаганнях, за що ми вдячні. Такої гонки, яка відбулася у Чернівцях, досі в Україні ще не було.
Правоохоронці, які стояли вздовж тротуарів ледь не через кожні десять метрів, не пропускали глядачів на трасу задля безпеки. Так, скажімо, пройти від вулиці Ватутіна до Центральної площі під час ралі було неможливо. Багато людей обурювалися через це. Кому терміново потрібно було перейти на інший бік вулиці, той сперечався з міліціонерами. У подібну ситуацію потрапив і кореспондент "МБ", який фотографував початок змагань на Соборці. Підійшов міліціонер і силоміць заштовхнув мене на тротуар.
– Тобі тут не можна знаходитись! – вигукнув правоохоронець.
– Чому? Я журналіст. Виконую своє редакційне завдання!
– Бо мені мій начальник сказав, щоби тебе на вулицю не впускати!
– А як звати вашого начальника?
– А я повинен перед тобою звітувати?
Червоненко й Салюк – переможці раліУ фінальному протоколі змагань взяли участь 28 екіпажів, які пройшли всі 180 кілометрів гонок карпатськими дорогами 13 серпня. Як повідомила прес-служба "Александров-ралі", більшість екіпажів, які зайшли з траси, постраждала через техніку, а аваріями завершилися лише виступи гонщиків Віталія Пушкаря та Олексія Кікірєшка. На щастя, спортсмени не постраждали.
Переможцем "Александров -Ралі" в абсолютному заліку став екіпаж Олександра Салюка-молодшого та Євгена Червоненка. Він показав найкращий результат на 11 спецділянках із 13. Ще на двох найшвидшими були срібні призери ралі Юрій Кочмар і Сергій Коваль. Третіми фінішували Тарас Кравченко й Олександр Горбик. Доля чемпіонського титулу 2011 року вирішиться на фінальному етапі в Алушті.
Востаннє гонки вулицями організовувала румунська влада– Збереглося старе фото перегонів мотоциклів на нинішній Соборній площі, – розповів історик Сергій ОСАЧУК. – Це було ще 1928 року. Тоді у Чернівцях відбувалися змагання першості Румунії.
Микола КОБИЛЮК
16-08-2011, 12:16
0
1 931