У коридорах обласного Бюро технічної інвентаризації – черги. Люди поспішають оформити права власності на нерухомість.
Ажіотаж – штучнийВолинянка Олена МИХАЙЛОВА приїхала з Італії, щоб, крім інших справ, нагально вирішити на Буковині питання спадщини.
– Моїй доньці пояснили, що оформити права власності необхідно терміново до кінця року. Бо з початку наступного набудуть чинності зміни в законодавстві, які не дозволять нам це оформити. Що зміниться й чому ми не зможемо оформити спадщину, я так і не зрозуміла, але йти в БТІ треба терміново, – каже жінка.
Через оформлення документів у БТІ мешканка Луцька вже втретє приїжджає до Чернівців. За документи заплатила більше 800 гривень і каже, що це ще не межа.
Схожа ситуація майже у всіх міських та районних БТІ. Кожен у черзі до кабінетів може розповісти свої історію та проблеми.
Пан Еммануїл, який приїхав на свята до Чернівців з Америки, кілька тижнів відвідує обласне БТІ, а за оформлення двох спадщин віддав уже шість тисяч гривень.
Люди в розмовах між собою припускають, що ажіотаж навколо БТІ нагнітається штучно, щоб наостанок отримати більше коштів.
– За реєстрацію нового офісу нам у БТІ нарахували майже 10 тисяч гривень. А із січня в державній реєстраційній службі доведеться заплатити в межах тисячі гривень, – розповідає "МБ" чернівецький підприємець Володимир.
Державних реєстраторів побільшаєІз першого січня 2013 року відбудуться зміни в державній реєстрації нерухомості. Зареєструвати майно буде простіше та дешевше, ніж тепер. Зокрема серед змін: БТІ позбувають певних повноважень, побільшає державних реєстраторів, до них приєднаються й нотаріуси.
Про зміни в державній реєстрації нерухомого майна розмовляємо з Тетяною НІКОЛАЄВИЧ, начальником реєстраційної служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області.
– Між людьми ширяться чутки: якщо до нового року в БТІ не встигнете оформити документи, то із січня 2013 року буде проблема. Насправді нічого такого не буде. Усі дії щодо оформлення прав власності на нерухоме майно спокійно можна здійснити й 2013 року. По-перше, тому, що фахівців побільшає. Наприклад, нині в обласному БТІ працює дев’ятеро реєстраторів. Із січня лише в реєстраційній службі міста Чернівці працюватиме 19 реєстраторів і ще в кожному районі по троє-четверо фахівців, – пояснює "МБ" пані Тетяна. – Процедура державної реєстрації буде простішою та зручнішою. Змінюються суб’єкти, які здійснюватимуть реєстрацію – державні реєстратори реєстраційних служб і нотаріуси. Підлягають реєстрації всі речові права: право власності, право користування, право оренди, забудови земельної ділянки тощо.
Частина функцій державних реєстраторів покладається й на нотаріусів.
Нині, якщо людина хоче продати свою квартиру, вона іде в БТІ, замовляє технічну експертизу й чекає її. Отримує витяг із реєстру. Потім іде до нотаріуса. Знову – у БТІ, щоб зареєструвати право власності.
Із нового року потрібно йти лише до нотаріуса.
– БТІ з нового року позбувається функції державного реєстратора. До них потрібно йти тільки для здійснення технічної експертизи інвентаризації нерухомого майна, – каже фахівець. – Причому із січня 2013 року ця процедура не є обов’язковою, а лише за бажанням покупця. Тобто якщо покупець не має претензій до квартири, впевнений, що вона відповідає технічній документації, продавці з покупцями йдуть лише до нотаріуса.
Усі нотаріуси без винятку, державні й приватні, виконуватимуть функції державних реєстраторів. Державні нотаріуси вже пройшли навчання. Приміщеннями, матеріально-технічно та кадрами ми цілком забезпечені. До роботи з першого січня повністю готові.
Корупції не будеНовостворений державний реєстр прав, який розпочне діяти із січня наступного року, буде винятково в електронному вигляді. Його почнуть заповнювати з нуля, згідно із заявами людей, які оформлятимуть права власності з початку наступного року. 30 грудня 2012 року діючий реєстр речових прав втрачає свою чинність. Але всі відомості там залишаються.
– Наші реєстратори та нотаріуси матимуть доступ до цієї інформації в системі он-лайн. Ми будемо бачити, який реєстратор, коли й про який саме об’єкт запитував, – пояснює керівник державних реєстраторів. – Більше того, ці зміни унеможливлять прояви корупції, на яку нарікали люди, стикаючись зі структурою БТІ. У держреєстрі різні спеціалісти прийматимуть і видаватимуть документи.
Ліна НАГІРНЯК
Ціна послуги 119 гривень стягуватимуть за державну реєстрацію права власності.
51 гривню – за реєстрацію інших речових прав та обтяження.
Буде встановлено плату за надання витягу, точна сума наразі не відома – Кабмін ще не визначився.
Корисно
До реєстраційних служб звертатися, якщо: людина реєструє право власності на новозбудоване житло,реконструйований житловий будинок або нову квартиру;
передбачено видачу свідоцтва про право власності;
здійснюється реєстрація речових прав за рішенням органів прокуратури, податкових органів чи рішенням суду. Наприклад, для визнання самочинно збудованих будівель;
до першого січня 2013 року права власності з’явилися, але не зареєстровані в БТІ.
До нотаріуса звертатися, якщо: нерухомість продають, здають в оренду, дарують тощо.
Нотаріус одночасно здійснює державну реєстрацію та посвідчує дію нотаріально й проводить державну реєстрацію за новим власником.
До бюро технічної інвентаризації звертатися, якщо: потрібно здійснити технічну експертизу інвентаризації нерухомого майна.
2-01-2013, 11:26
0
5 559