Антимонопольний комітет оштрафував всі торгові мережі більше як на 200 мільйонів за ціновий зговір. Про це йдеться на сайті Антимонопольного комітету України.
"Антимонопольний комітет України розглянув справу про картельну змову між великими торговельними мережами, які діють під брендами "Сільпо", "Фора", "Фуршет", "Велика кишеня", "ЕКО маркет", "Караван", "БІЛЛА", "НОВУС", "Спар", "Бімаркет", "МЕТРО", "АШАН", "АТБ", "Перекресток", "Край та Країна", та дослідницькою компанією АСНільсен Юкрейн.
Діяльність картелю призводила до обмеження конкуренції на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продовольчим асортиментом міста Києва, в результаті чого запроваджено несприятливі умови для виробників та постачальників, що створювало бар’єри для інвестицій та інновацій, стримувало вихід на ринок малого та середнього бізнесу. Це призвело до суттєвого завищення цін для споживачів на товари повсякденного вжитку.
Виходячи з ситуації на ринку та враховуючи ймовірність негативного впливу максимальних розмірів штрафних санкцій на споживчі ціни, а також сподіваючись на приведення торговельними мережами своєї діяльності до найкращих європейських практик, Антимонопольним комітетом України до відповідачів застосовано помірні санкції. Зокрема, сукупний розмір накладеного штрафу склав 203,616 млн грн. Разом з цим, Комітет надав відповідачам зобов’язання, виконання яких суттєво покращить ситуацію на ринку.
Так, ТОВ "АСНільсен Юкрейн" та торговельні мережі зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом 2-х місяців з дня отримання рішення шляхом приведення своєї діяльності із отримання та розповсюдження інформації до вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Також торговельним мережам надано зобов’язання припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом 2-х місяців з дня отримання рішення шляхом приведення своєї діяльності, в тому числі договірних відносин з постачальниками та/або виробниками товарів та підходів до ціноутворення для своїх споживачів у відповідність до законодавства про захист економічної конкуренції.
За оцінками Антимонопольного комітету України, виконання цих вимог забезпечить вивільнення ресурсу для розвитку економіки у розмірі до 20 млрд. грн щороку", - повідомляє АМКУ.