Спосіб виплати пенсій, соціальних допомог одержувач обирає самостійно і може у будь-який час змінити його за власним бажанням. Однак є кілька випадків, коли органи Пенсійного фонду можуть самостійно змінити спосіб виплати, зокрема з банківської установи на поштове відділення або взагалі призупинити виплату пенсії.
Причини пояснили в управлінні Пенсійного фонду у Чернівецькій області.
Якщо суми пенсії та грошової допомоги одержуються в банківській установі за довіреністю більш як один рік або не знімаються з поточного рахунка понад один рік, уповноважений банк повідомляє про це відповідний орган Пенсійного фонду не пізніше 28 числа місяця, коли виникли такі обставини.
Якщо одержувач не подасть нову заяву до органу Пенсійного фонду за місцем проживання особисто або через установу уповноваженого банку із підтвердженням способу виплати, Пенсійний фонд припиняє нарахування пенсії на поточний рахунок у визначену одержувачем установу уповноваженого банку та здійснює виплату через відділення "Укрпошти" за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача в населеному пункті України.
Також може бути змінена оплата, якщо пенсію отримують на картку, строк дії якої закінчився понад рік тому, не здійснювалися оплати та в банку не велася фізична ідентифікація особи. Банк повідомляє про це відповідний орган Пенсійного фонду. У такому разі Пенсійний фонд забезпечує перевірку. Треба в обов’язковому порядку надати документ, що посвідчує особу, підтверджує її вік та місце проживання. Для цього можна використовувати авторизацію в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія. Підпис" ("Дія ID") або ідентифікація за допомогою відеоконференцзв’язку, під час сеансу якого треба показати документи, що посвідчують особу, а також посвідчення в установленому порядку за зверненням одержувача, який тимчасово проживає за кордоном, що особа є живою.
Якщо ідентифікація особи не відбулася впродовж року, орган Пенсійного фонду припиняє нарахування пенсії на картку і здійснює виплату через відділення "Укрпошти" за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача.
Пенсійний фонд може також припинити нарахування пенсії на поточний банківський рахунок у разі вилучення банку з переліку уповноважених. У такому випадку одержувача завчасно повідомляють про потребу змінити банківську установу для отримання виплат.
Виплата пенсії за рішенням Пенсійного фонду також припиняється, якщо пенсіонер не отримував призначену пенсію впродовж шести місяців поспіль за наявності інформації про недійсність паспорта або не вірогідність інших особистих даних. Така особа має з’явитися для ідентифікації до ПФУ.
Поновлення виплати пенсії здійснюється впродовж 10 днів після з’ясування обставин та наявності умов для відновлення її виплати. Однак нараховані суми пенсії, на виплату яких пенсіонер мав право, але не отримав своєчасно з власної вини, виплачуються за минулий час, але не більше, ніж за три роки до дня звернення за отриманням пенсії. У цьому разі частина суми неотриманої пенсії, але не більш як за 12 місяців, виплачується одночасно, а решта суми виплачується щомісяця рівними частинами, що не перевищують місячного розміру пенсії.
Отже, для розв’язання питання подальшого нарахування коштів на банківський рахунок, поновлення виплати пенсії рекомендуємо звертатися до найближчого відділу обслуговування громадян (сервісного центру) незалежно від місця реєстрації з усіма необхідними документами, або подати документи через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
23-06-2024, 22:33
0
1 607