До 11 липня майже 15 тисяч абонентів у Чернівцях повинні повірити свої водолічильники. Мешканцям багатоповерхівок за це доведеться заплатити, а ось мешканцям приватного сектору повірку робитимуть безкоштовно.
Чому це так, пояснила начальниця Центру обслуговування споживачів Оксана Побєда.
"З 7 квітня 2023 року набула чинності нова постанова Кабміну, яка передбачає повірку лічильників. Цей процес призупинено спочатку через карантин, потім через воєнний стан. Та в уряді вирішили, що в областях, де немає бойових дій і які не окуповані, повірки лічильників потрібно відновити. І усі споживачі, у яких закінчився термін повірки лічильників, повинні здійснити її протягом трьох місяців після завершення опалювального сезону. У Чернівцях це до 11 липня. Повірка лічильників здійснюється раз на чотири роки. Постанова набула чинності, і це потрібно обов’язково зробити", – каже Оксана Побєда.
Споживачі, які не повірять лічильник до 11 липня, будуть дорожче платити за водопостачання.
"Лічильники, які не пройшли повірку, водоканал буде знімати з обліку. Це означає, що не будуть нараховувати плату за показниками неповірених лічильників, а нараховуватимуть за нормами споживання, яка складає 6,8-7,5 куба на людину. Тобто якщо у квартирі прописано троє людей, то будуть сплачувати щомісяця за 22,5 куба води майже 600 гривень. 11 липня ми плануємо зняти з обліку всі лічильники. Якщо людина зробить повірку пізніше, то за цей протермінований період будемо нараховувати за нормою споживання: якщо на 10 днів пізніше повірили, значить за ці дні нарахують за нормою, і лише після повірки лічильника – за показниками, – пояснює Оксана Побєда.
У водоканалі зазначають, що не всі споживачі повинні здійснювати повірку власним коштом. Частині споживачів це будуть робити за кошти водоканалу.
"Якщо є вузол комерційного обліку, ми зобов’язані обслуговувати його за кошти водоканалу, якщо це вузол розподільчого обліку — тоді його обслуговування і повірку здійснює споживач своїм коштом", – кажуть на підприємстві.
У водоканалі пояснюють, що вузол комерційного обліку — це лічильник, який забезпечує загальний облік споживання води у будинку.
Наприклад, є 20-квартирна будівля із загальним лічильником води, ось цей лічильник обслуговує водоканал, а квартирні лічильники — це розподільчі лічильник, які обслуговують мешканці. Тому мешканці багатоповерхівок квартирні лічильники повинні повірити за свій кошт. Лічильники в приватних будинках забезпечують загальний облік води, і їх повіряють за кошти водоканалу, тому мешканці це не повинні робити це самостійно. Саме тому для мешканців приватного сектору нараховується вища абонплата – 23,21 гривні, для мешканців багатоповерхівок – 19 гривень.
"Повіряє лічильники підрядна організація, яка вже виконує ці роботи у приватному секторі. Люди можуть подзвонити у наш колцентр і домовитися про час. Якщо ні, то даємо телефон організації, і мешканці безпосередньо з ними домовляються. Повірку виконують без зняття лічильника. Якщо лічильник неможливо повірити на місці, тоді ми його знімаємо і повіряємо на своєму приладі. Мешканці багатоповерхівок повинні звернутися до підприємств, які мають відповідну ліцензію", – каже пані Оксана.
Як дізнатися, чи ваш лічильник потребує повірки Інформацію про термін повірки споживачі можуть отримати з рахунків, які надсилає водоканал (у правому кутку на квитанції).
Також звернення приймають через чат-бот, за телефоном: 099-152-58-58 або у Центрі обслуговування споживачів (вул. Героїв Майдану, 7).
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
19-06-2023, 18:22
0
4 464