Новий міністр освіти Оксен Лісовий заявив, що у школах можуть скоротити кількість навчальних предметів.
Які аргументи щодо цього виникли у керівництва шкіл та батьків школярів, хто підтримав ідею, а хто заперечив ‒ читайте далі у матеріалі "МБ".
Зараз у 7-9 класах діти мають близько 20 навчальних предметів на тиждень. Оксен Лісовий вважає, що таку кількість складно засвоїти без стресу. Батьки школярів мають свої побажання щодо освітнього процесу.
"Якщо скорочення предметів допоможе знизити рівень навантаження на дитину, то підтримую цю ідею. Буває так, що дитина приділяє весь вечір вивченню одного шкільного предмета", – каже мама 12-річного школяра Олена.
"Я б внесла зміни в розклад, щоб уроки були у формі пар, це дасть змогу якісніше засвоювати матеріал і водночас носити із собою набагато легший портфель з підручниками. А нині система освіти побудована так, що за 45 хвилин мало що начитується, а основна частина навчального матеріалу переноситься на домашні роботи", – розповідає мати семикласниці Юлія.
"Це має обговорюватися не в соцмережах…"
Директорка Чернівецького ліцею №19 Уляна Легусова вважає, що сьогодні така ініціатива є потрібною, і розпочинати її реалізацію варто зараз.
"Ми бачимо, наскільки діти перевантажені шкільною програмою. Учні, особливо старших класів, перевантажені не так кількістю предметів, як обсягом програми, який вони мають засвоїти за досить короткий термін. Це нас турбує давно, але ми мусимо виконувати освітню програму. Я не думаю, що розв'язання цього питання буде швидким. Воно і не повинно бути швидким, оскільки у цій дискусії дуже багато різних думок", – каже директорка ліцею.
За словами У. Легусової, в обговоренні мають взяти участь науковці та практики.
"Тут дуже важливо, щоб науковці та практики передбачили, чим це все може обернутися. Чи не постане через 5-10 років така проблема, що діти ніби будуть щось знати, але цього буде недостатньо, щоб опановувати певну професію, щоб вступати до вишу та бути спеціалістом у певній галузі. Я говорю, наприклад, про природничі та точні науки. Це науки, які потрібно вивчати все життя і досконало знати", – розповідає Уляна Легусова.
Директорка ліцею вважає: щоб навчальна програма була інтегрованою, має відбутися потужна перекваліфікація вчителів.
"Я бачу такий вихід із ситуації: або вищі навчальні заклади випускають спеціалістів уже за новим принципом, або вчителі проходять перекваліфікацію. Також варто розуміти: якщо ми зменшуємо або інтегруємо предмети, то потрібно буде передруковувати шкільні підручники або видавати нові…", – вважає Уляна Легусова.
Директорка вважає, що нинішня програма для школярів є досить складною.
"Це рішення має обговорюватися не в соцмережах. Необхідне опитування чи моніторинг для практиків, батьків, що можуть обґрунтувати власну думку. Дитина має більше працювати під час уроків у школі, а вдома виконувати тільки 25% поставлених завдань. На мою думку, рішення про скорочення кількості предметів цього року не варто чекати. Це має бути добре обдуманий процес…" – вважає Уляна Легусова.
"Говоримо не про кількість, а про якість"
Керівниця управління Державної служби якості освіти в області Оксана ПАЛІЙЧУ зазначає, що сьогодні варто говорити не про виключення навчальних предметів з освітньої програми, а про продовження впровадження "Нової української школи" у старшій школі.
"Ми не можемо необдумано викидати навчальні предмети, нашвидкоруч, необґрунтовано змінювати навчальні програми, адже для цього є державні стандарти. Насамперед реформу Нової української школи потрібно рухати далі. На жаль, за останні роки вона ввійшла в стадію стагнації. Зараз треба негайно розпочинати старшу профільну трирічну школу, тому що саме її концепція передбачає суттєве зменшення предметів, зокрема обговорювалось, що це буде не більш як вісім предметів на семестр", – ділиться Оксана Палійчук.
Оксана Палійчук вважає, що якість викладання навчальних предметів насамперед залежить від підготовки вчителів.
"Обов’язково слід звернути увагу на підготовку вчителів до роботи за новими підходами – компетентнісний, індивідуальний підходи, інтеграція, формувальне оцінювання… Без цього у нас нічого не зміниться, – каже Оксана Палійчук. – Тож сьогодні потрібно говорити про якість освіти, а не просто про кількість предметів.
Водночас у МОН
назвали предмети, які точно не вилучать зі шкільної програми.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
1-05-2023, 10:39
0
1 744