* Новини компанії
"Місто добра", саме так можна сказати про Чернівці, які були тилом з початку війни. Сюди їхали люди з прифронтових регіонів, тікаючи від жахів російської агресії, щоб убезпечити свої сім'ї. З 24 лютого громада Чернівців прихистила десятки тисяч внутрішньо переміщених осіб зі східних та південних областей.
На сьогодні на Буковині налічується понад 90 зареєстрованих підприємств, які переїхали з інших регіонів. Влада області та міста усіляко сприяли релокованому бізнесу, допомагала з пошуками вільних приміщень і найманням працівників.
Одне з найважливіших досягнень Чернівецької області як тилової – це створення гуманітарних логістичних хабів, залучення міжнародної допомоги та всебічна підтримка релокованого бізнесу.
Про те, як ексімівці Чернівців вистояли цей рік, що відбувалося з депозитами та як війна вплинула на банківські продукти та послуги розповів керуючий філією АТ "Укрексімбанк" в м. Чернівці Віктор Мещеров.Ранок 24 лютого 2022 року - які перші думки були у Вас?
— 24 лютого я прокинувся від незліченної кількості повідомлень в месенджерах. Перша думка – "Почалась війна", з цього моменту організм почав працювати на 200-300% інтенсивніше, ніж зазвичай. Перш за все, я вибудував план дій на найближчий час. Розбудив свою сім’ю та наказав оперативно підготувати "тривожні валізки", не залишати будинок та чекати подальших вказівок. Ну і головне – не панікувати. Сам же, розуміючи всю відповідальність за колектив, вже о 7.00 я був на роботі, після чого провів нараду та вибудував план дій. Колектив в цей момент проявив себе максимально професійно, злагоджено, як одне ціле. Всі були на роботі та максимально ефективно виконували функціональні задачі. Як не дивно, але панічних настроїв не було, можливо було відчуття не визначеності – що буде далі…., але воно швидко пройшло, оскільки було так багато справ, що думати про дурниці не було часу.
З якими глобальними викликами зіштовхнулася Ваша філія під час повномасштабної війни? Як вона вплинула на банківські продукти та послуги: карткові перекази, еквайринг, роботу процесингу?
— Чернівецька область після повномасштабного вторгнення опинилась в ролі такого собі хабу для людей та бізнесів, які були змушені релоковуватись із зон бойових дій, відповідно і виклики, з якими ми зіштовхнулись були пов’язані із цим. В перші години з усіх куточків України почалися дзвінки колег, друзів, родичів, клієнтів з проханням про допомогу в пошуку житла, розміщення, проведенні банківських операцій тощо. В перші дні фактично всі працівники філії були задіяні в пошуку житла. Нам навіть довелось в екстренному випадку закуповувати матраци, подушки, ковдри щоб забезпечити наших колег. Також суттєво збільшилась кількість клієнтів з інших регіонів, яким необхідно було надавати банківські послуги.
Щодо роботи Укрексімбанку після початку повномасштабної війни, хотів би зазначити, що завдяки професійній роботі та правильним, вчасним рішенням членів Правління та команди загалом, Банк працював без жодних збоїв - ні на хвилину не переставав працювати та надавати весь спектр банківських послуг. Найбільш затребуваними банківськими послугами в цей час були операції з оформлення депозитів, карткові операції, перекази з-за кордону, оформлення банківських ячейок, тощо. Фактично ми працювали 7 днів на тиждень, щоб задовільнити потреби наших клієнтів.
Чи були якісь форс-мажорні випадки, невдачі, втрати?
— Завдяки професіоналізму колективу, якихось форс-мажорних випадків чи втрат вдалось уникнути. Всі працювали, як єдиний механізм. За це я дякую кожному працівнику, який щодня приходив на роботу та сумлінно виконував свою роботу.
Який відсоток клієнтів продовжив сплачувати за кредитами, незважаючи на кредитні канікули?
— У нашому регіоні абсолютно всі клієнти сплачували відсотки за кредитами протягом пільгового періоду, більшість клієнтів навіть сплачувала тіло кредиту, незважаючи на наявність пільгового періоду, за що я їм вдячний.
На скільки високий відсоток відтоку та приросту за депозитами?
— Специфіка регіону внесла свої корективи в приріст та відтоки по депозитам. Так, в перші дні війни перед банком зросли черги клієнтів, які в панічних настроях намагались зняти всі свої кошти з рахунків, тому працівникам доводилось проводити більше роз’яснювальну роботу та пояснювати, що кошти на рахунках в Банку є більш надійним способом їх захисту і вони будуть доступні в будь-якому регіоні країни, після чого клієнти навіть поповнювали свої рахунки додатково. Були клієнти, які знімали кошти та виїжджали за кордон. Якщо підсумувати в загальному, то в перші дні війни був незначний відтік коштів, проте надалі відбувалось зростання депозитного портфелю, в тому числі через високу довіру до банківської системи та Укрексімбанку.
Як змінилася поведінка, уподобання та запити клієнтів банку після початку повномасштабної війни?
— Перш за все змінились строки розміщення коштів. Якщо раніше клієнти розміщували депозити на більш довготривалі періоди з метою отримання більшої ставки по депозитам, то після початку війни, клієнти розміщують кошти або на поточний рахунках, або на досить короткі терміни, незважаючи на втрату підвищених відсотків. Також значно зріс попит на банківські ячейки. Зараз же ми бачимо повернення довіри населення до національної валюти та зростання строків розміщення депозитів, в тому числі завдяки зростанню дохідності за довгостроковими депозитами.
Що на вашу думку очікує українську банківську систему після Перемоги?
— На моє власне переконання, Банківська система України, мабуть, на сьогодні є однією з найдосконаліших систем в країні. Війна показала високу стійність, динамічність, гнучкість банків. Банківській системі вдалось уникнути хаосу, відтоків депозитів, несплати кредитів, тощо…. Навпаки, населення активніше почало працювати з банками, розміщувати кошти, що ще раз вказує на повну довіру населення та бізнесу до банківської системи. Впевнений, що після перемоги у нас буде ще більше роботи. Банки будуть приймати активну участь у відбудові країни, бізнесу. Я впевнений, що Укрексімбанк, як один з лідерів ринку, в тому числі по роботі з міжнародними організаціями буде займати лідируючі позиції у відбудові країни. Вже зараз ми маємо багато спільних програм кредитування з міжнародними організаціями, які спрямовані на підтримку українського бізнесу та органів місцевого самоврядування.
Велика сила маленьких справ. У кожного банку є свої герої та історії. Що можете розповісти про своїх працівників-героїв?
— Для мене особисто справжніми героями є наші працівники-воїни, які зараз боронять нашу країну. На сьогодні 4 працівника філії несуть службу в рядах ЗСУ. Ми ж, зі свого боку, зобов’язані робити все можливе на фінансовому фронті для пришвидшення нашої перемоги.
Незважаючи на обстріли та відсутність електроенергії ваша філія посідає високі позиції в регіоні. Як Вам вдалося під час повномасштабної війни втримати цю позицію?
— В період невизначеності, потрясінь, в яких ми опинились після 24 лютого, бізнес та громадяни шукають стабільності, впевненості, відповідно звертаються до тих банківських установ, які є стабільними та надійними. Укрексімбанк завжди був є та буде тим надійним фінансовим партнером, який підтримає, допоможе за будь яких умов. І як наслідок цього, в період війни філія у м. Чернівці значно збільшила кількість нових клієнтів та покращила свої позиції в регіоні. Багато колишніх клієнтів Банку повернулись у 2022 році на обслуговування в Укрексімбанк. Суттєво збільшилась кількість операцій за зовнішньоекономічними операціями. Не дивно, що Укрексімбанк є лідером банківського ринку за обсягом міжбанківських операцій з іноземною валютою.
18-04-2023, 13:39
0
3 907