Буковина вже кілька тижнів живе в режимі відключень електроенергії. Це стало випробуванням і для підприємців, які зазнають збитків.
Кореспондентка "МБ" поцікавилася у підприємців Чернівців та області, як вони працюють в умовах постійних відключень електроенергії.
Директор
мережі продуктових магазинів у Чернівцях розповідає, що для магазинів з початком відключень електроенергії придбали генератори.
- Думали, що нашу область це якось омине. Що не буде масових відключень. Але потім вирішили підстрахуватися і купили генератори. Щоб у випадку відключень ми могли хоча б підвозити генератори на машині і підключати їх. Для безперебійної роботи генератор - просто необхідна річ. Можна підключити касові апарати, комп'ютери і найнеобхідніше - холодильники. Декілька годин вони можуть тримати холод. Але як показала практика, відключення можуть бути тривалими. Тому в нас уже майже у всіх магазинах є генератори, - каже Дмитро, директор мережі магазинів.
Додає, що генератори придбало чимало магазинів у Чернівцях.
- Всі підприємці, з ким я спілкувався, вирахували, яка їм потрібна потужність генераторів, і закупили їх. Звісно, частково у магазині відключається освітлення, кавоварки, мікрохвильовки. Працює лише найнеобхідніше, - каже Дмитро. - Генератори нам дорого обійшлися, але добре, що вони хоча б є. Вони в нас на 5-8 кВт. Є ще декілька резервних генераторів, які ми перевозимо на авто. Адже є магазини, які часто відключають, а є такі, які майже не відключають. За тиждень ми маємо поставити генератор в ще один магазин.
"У перші дні було дуже складно"Мережа кав’ярень Bacara Coffee також планує забезпечити свої заклади генераторами.
Співзасновник Bacara Coffee Василь Яворський розповідає, що зараз компанія закупила п’ять генераторів. Щоби забезпечити всі заклади, виробництво та офіси, знадобиться 18 генераторів. Їх уже шукають за кордоном.
- Ми працюємо над тим, щоб забезпечити усі наші кав’ярні генераторами. Наразі купили п’ять генераторів. Зараз ще не вимикають світло всюди одразу, тож ми перевозимо ці генератори у ті кав’ярні, де електроенергії нема. Зараз розробляємо план на випадок тривалих графіків відключень. Плануємо закупити ще подовжувачі із зарядками, щоб люди в наших закладах могли зарядити свої телефони чи ноутбуки. Також думаємо робити знижку на чай, наприклад 50%. Плануємо стати таким собі мініпунктом обігріву. Щойно стаціонарно на кожній локації зможемо забезпечити генератори, тоді почнемо над цим працювати, - каже Василь Яворський.
Для виробництва мережа планує закупити потужні генератори на 40-50 кВт. Для малих кав’ярень встановлять генератори на 8,5 кВт, а для великих – на 20-25 кВт.
- Ми відчуваємо наслідки відключень електроенергії. На відсотків 20-30 ми показуємо нижчі результати. Навіть там, де працюють генератори. Заклади зараз відвідують менше людей. Можливо, через відключення світла людям зараз не до кави, - каже співзасновник компанії.
З чималими труднощами, через відключення світла стикнулася в
мережа пекарень-кондитерських NikoNova. Власниця компанії Галина Ніконова розповідає, що зараз виробництво хлібобулочних виробів планує роботу відповідно до графіків відключень.
- Генератори ми замовили. Вони дорогі, і потрібно на них чекати. Добре, що хоча б зараз є графіки відключень, і ми можемо планувати свою роботу. У перші дні було дуже складно. У печах залишалася продукція, працівники не розуміли, їм залишатися на роботі чи йти додому. Є незаплановані витрати, але що поробиш. У перші дні ми дуже хвилювалися через це. Працівники є, борошно і все інше є, а виготовити хліб не можемо. Зараз уже плануємо роботу по-іншому. Працюємо в нічні зміни, привозимо працівників на виробництво і відвозимо, підлаштовуємося під графіки відключень, - каже Галина Ніконова.
"Адаптуємося до нового режиму роботи"А от
заклади швидкого харчування OZZY працюють поки що без генераторів.
Виконавчий директор Олександр Баранник розповідає, що поки що в цьому немає необхідності. Адже в центрі міста світло майже не вимикають.
- Працюємо у звичайних умовах, без генераторів. На щастя, у всіх закладах в центрі міста не вимикають світло. Немає його лише в закладі, який знаходиться на вулиці Небесної Сотні. Там можуть вимикати світло і тричі на день. Для забезпечення роботи цього закладу нам потрібен генератор великої потужності, на 40-50 кВт. А він доволі дорого нам обійдеться, та й в Україні його складно знайти, - каже Олександр Баранник.
В половині
магазинів цифрової техніки Nimpha також придбали генератори.
- У деяких магазинах придбали генератори, займаємося їх встановленням. Придбали туди, де найчастіше вимикають світло. Є магазини, які працюють у торгових центрах, там генератори ми не можемо встановити. Зважаючи на те, що в країні війна, і є люди, які живуть у складніших умовах, без житла, то я вважаю, що ми ще не маємо на щось нарікати, - каже
директорка компанії Людмила Петришин.Деякі мережі супермаркетів та гіпермаркетів у Чернівцях не працюють під час відключень світла.
У пресслужбі
супермаркетів "Сільпо" нам розповіли, що один генератор компанія вже придбала і незабаром його встановить.
- Під час відключення світла ми, на жаль, змушені призупиняти роботу супермаркетів доти, доки не відбудеться відновлення енергопостачання. Після того наші працівники зможуть відновити випічку хліба, виставлення товару на полиці та обслуговування. У Чернівцях ми маємо два супермаркети "Сільпо", які наразі не обладнані генераторами. Проте для одного із супермаркетів ми вже генератор замовили, - кажуть у пресслужбі.
Гіпермаркет "Ашан" у Чернівцях працює під час відключень світла.
- Магазин зараз працює. Спробували запустити на наявних ресурсах - і цього виявилося достатньо, щоб відновити роботу під час відключень електроенергії. Єдине - не продаємо товари з холодильників. Все інше - працює у звичайному режимі, - кажуть у пресслужбі гіпермаркетів "Ашан".
У пресслужбі
"Нової пошти" кореспондентці "МБ" розповіли, що 100% відділень Нової пошти у Чернівцях та Чернівецькій області оснащені
генераторами. А це 27 відділень в місті і 47 відділень у 39 населених пунктах Чернівецької області.
"Всі відділення на Буковині надають звичний перелік послуг, навіть за відсутності світла. У всіх відділеннях Нової пошти за отримання посилки можна розрахуватися готівкою, сплатити онлайн через мобільний додаток, карткою через POS-термінал або автосписанням", - розповідають у пресслужбі.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
1-12-2022, 19:15
0
3 331