Острів Майкан на Дунаї став предметом інтересів Румунії. Через перенесення фарватеру на річці всі кораблі курсують українською територією, в планах сусідньої держави зробити дорогу для кораблів своєю.
Прикордонну колізію навколо нього створила сама річка. Раніше і форватер, і кордон проходили рукавом між островом та берегом. Однак 1948 року форватер обмілів, і нову дорогу для кораблів вирішили прокладати з іншого боку. Фарватер змінився, а кордон залишився на тому ж самому місці.
"На острові ніякої господарської діяльності не ведеться, він дикий. Має довжину близько півтора кілометра і шириною 600-800 метрів", - розповів керівник відділу Кіліївського посту Держприкордонслужби Володимир Гришаєнко.
За словами помічника голови Державної прикордонної служби Бориса Трегубова, румунська делегація у складі україно-румунської комісії починаючи з квітня 2009 року вперше здійснила спробу провести лінію кордону в районі острова Майкан по північному рукаву, який ближче до нашого українського берегу.
Якщо кордон перенести на інший рукав, острів опиниться на румунській території, а судноплавний коридор на цій ділянці стане спільним.
Нічого особистого, тільки бізнес - пояснює депутат Геннадій Задирко. Відтоді як Україна збудувала судноплавний вихід із Дунаю в гирлі Бистре, дедалі більше кораблів віддають перевагу новому українському коридору. Румунія рахує втрати та шукає реваншу.
ТСН
13-04-2010, 10:46
0
3 215