Міністр освіти і науки України Дмитро Табачник планує внести зміни до системи оцінювання успішності випускників шкіл за два місяці до проведення всеукраїнського зовнішнього незалежного оцінювання.
Про це 1 квітня під час прес-конференції повідомив начальник головного управління освіти і науки Львівської ОДА Павло Хобзей.
Зі слів Хобзея, вчора відбулася нарада начальників головних управлінь освіти і науки облдержадміністрацій України та міністра освіти і науки АР Крим з першим заступником міністра освіти і науки України Борисом Жебровським.
"Розмова була про завершення навчального року. Також нам роздали лист "Про окремі питання завершення 2009-2010 навчального року в загальноосвітніх навчальних закладах"… Надзвичайно турбує те, що Міністерство хоче змінити правила гри під час самої гри!" – наголосив Павло Хобзей. Він пояснив, що йдеться про намір внести зміни до системи оцінювання успішності випускників шкіл за два місяці до проведення всеукраїнського зовнішнього незалежного оцінювання.
Зокрема Міністерство має намір доручити "керівникам загальноосвітніх навчальних закладів забезпечити розрахунок середнього бала атестата випускників за 12-бальною та 200-бальною шкалою".
"Це засадничі речі! Не можна вводити таку зміну за два місяці до тестування. Наприклад, у Польщі такі речі запроваджують за два роки до випуску, щоб і випускники і їхні батьки були готові до змін", – сказав Павло Хобзей.
З його слів, у Міністерстві розробили шкалу, за якою можна перевести середній бал атестата у 200-бальну шкалу. Хобзей зауважив, що йдеться про намір міністра освіти і науки Дмитра Табачника реформувати вступ до ВНЗ у таке співвідношення, яке б в сумі дало 600 балів: 200 балів – атестат, 200 балів – тестування, 200 балів – фаховий іспит.
Чиновник зазначає, що запровадження 200-бальної системи означатиме нерівність в оцінюванні: "Якщо в 12-більній системі програєш 2 бали, у 200-бальній вони можуть вилитись у 40 балів, які тестами важко наздогнати". Таким чином, каже П.Хобзей, погіршиться ситуація учнів сильних, вимогливих шкіл: якщо він має оцінку 10 за якийсь предмет, то вона означає знано більше, аніж оцінка 10 учня сільської школи, де рівень знань такого учня може бути набагато нижчий.