Від початку війни на Буковині поліцейські зафіксували 19 випадків шахрайства у соцмережах.
Кореспондентка "МБ" поспілкувалася із начальником сектору дізнання Чернівецького районного управління поліції Юрієм Ісопенком та дізналася, які шахрайські схеми зараз працюють та як не натрапити на них.
– Одним із найпопулярніших видів є шахрайства в інтернет-магазинах. Людина викладає на сайт якусь певну річ щодо її продажу. З нею зв’язується клієнт і говорить, що готовий придбати, але зі застосуванням особистого кабінету. Під час цієї розмови сам продавець заходить в особистий кабінет і вводить реквізити своєї банківської картки. При цьому домовляються про певний платіж. Під час цієї операції надходять смс-повідомлення про те, що особа намагається здійснити онлайн-операцію щодо продажу речі. Після того, як людина вводить реквізити картки, їй надходять смс, що з її рахунку зняті гроші. Сьогодні ця схема є найпопулярнішою, – розповідає Ю. Ісопенко.
– Також популярним видом шахрайства є дзвінок у нічний час, коли людина спить і її увага не сконцентрована. Представляються, як правило, працівниками лікарні або ж поліцейськими. Говорять, що родич потрапив у біду, і для вирішення ситуації потрібно передати кошти. Це відбувається двома способами. Перший, коли кажуть, що приїде представник тієї чи іншої організації за місцем проживання до людини і забере гроші. Другий – шляхом переказу суми на банківський рахунок. Як правило, говорять впевнено та швидко, інколи з притиском. Люди розгублюються і починають переказувати кошти. Переважно на таке "ловляться" пенсіонери. Під час передачі коштів шахраї надягають капюшон. Потім їх ідентифікувати важко, – каже пан Юрій.
– Коли людина зрозуміла, що натрапила на шахраїв, нехай негайно телефонує на "102". Якщо це інтернет-магазин, то ми залучаємо працівників кібервідділу, які моніторять сайти та виходять на створення IP-адреси, далі встановлюють місце зловмисників. Далі їдемо туди, де відбулося шахрайство. Якщо це дзвінок, то ми встановлюємо місце зв’язку та отримуємо доступ до мобільного телефону. Відштовхуємося від того, звідки людина переказала кошти, так і встановлюємо порушників.
Тепер до поліції надходить дуже багато викликів за іншим фактом шахрайства. Люди повідомляють, що нібито телефонують працівники банку і кажуть, що картка заблокована, просять номер картки і код. Бувають ситуації, що телефонують і кажуть, що потрібно зняти кошти з картки та переказати їх на інший рахунок, тому що з попередню хочуть заблокувати. У жодному разі не можна вірити таким "банкірам".
Увага!
1. Не вказуйте власні персональні дані на неперевірених сайтах.
2. Нікому не повідомляйте термін дії банківської карти та CVV-код.
3. Перевіряйте гіперпосилання та наповнення сайту на відповідність офіційним даним компаній.
4. Отримавши підозрілий лист чи повідомлення, не здійснюйте жодних оплат до встановлення обставин ситуації, що виникла.
5. Не здійснюйте передоплату в неперевірених інтернет-магазинах.
6. Не користуйтеся неперевіреними оголошеннями щодо роботи, яка обіцяє швидкий заробіток за внесення завдатку.
Якщо стали жертвою інтернет-шахраїв
- Необхідно звернутись до відділу поліції або зателефонувати на "102".
-Зберіть інформацію, що підтверджує факти вчинення щодо вас шахрайських дій: чеки про оплату, квитанції з банку про проведення грошових операцій, роздруківки оголошень, посилання на сайт.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |
25-06-2022, 08:15
0
2 230