RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » Експерти і урядовці розповіли, коли з’явиться достатньо пального і на якій ціні зупиниться


Черги обгинають вулицю й закінчуються далеко за рогом – так чекають на одній із небагатьох заправок у Запоріжжі, де зараз є пальне. Більшість взагалі не працюють. Деінде заправляють хіба спецтранспорт, поліцію, військових й комунальників, йдеться в ТСН.

"Палива ніде немає. Особливо дизеля взагалі немає. І відпускають ліміт – по 10 літрів. Більше не можна", - кажуть на заправці.



А от із газом у місті проблем нема, він є за ціною біля 37 гривень за літр. І в деяких місцях навіть без черг.

Проблеми із бензином і в Чернівцях, дещо простіше із дизелем, який в середньому продають по 43 грн. Відпускають по 10-15 літрів на руки. Однак і за ними треба відстояти у черзі із сотні авто.

Більшість водіїв не скаржаться. Кажуть, розуміють, що в країні війна, готові до незручностей і діляться між собою координатами заправок, де пальне є.

На Одещині також черги, але принаймні у місті, на відміну від області, пальне є, кажуть водії. Тут так само відпускають по 10-15 літрів в одні руки. Бензин коштує до 40 гривень за літр, як і рекомендувала держава. Дизпаливо - близько 45. "Я тільки приїхав з кордону з Польщею, в Одесі взагалі проблем з цим немає. До Одеси працюють лише дві заправки та черги", - каже один із водіїв.

У Вінниці також заправитися вкрай складно. Велика кількість АЗС працюють лише за паливними картками й не більше 10-20 літрів. Та й то н регулярно, буває, простоюють по кілька днів.

В цілому майже уся країна відчуває паливний дефіцит. І хоч ситуація ліпша, аніж минулого тижня, експерти кажуть, збільшення поставок через Польщу поки не запрацювало, як очікували. Із 200 тисяч тонн на місяць нині заїхало приблизно 60. І цього мало. "Рух є, рух позитивний, але найближчі 2 тижні, давайте так будемо говорити, ситуація буде досить складна", - кажуть експерти.

На ситуацію тисне те, що українці повертаються додому. Виникає дефіцит серед приватних споживачів, оскільки основна кількість пального нині спрямована на забезпечення роботи критичної інфраструктури та Збройних сил. До цього додається і фактор логістики. До деяких регіонів нині просто не везуть великі обсяги, бо там немає достатньої кількості споживачів. Проблеми є й у містах, що близькі до лінії фронту.

"Часто елементарно важко найти водіїв, які будуть їхати до районів, які близькі до зони бойових дій. Але я впевнений, що і в цих регіонах буде ситуація покращуватися, і в горизонті 3 - 3,5 тижні там буде краща ситуація", - каже радник міністра енергетики Олександр Харченко.

Щодо цін, то частина заправок таки продає пальне за рекомендованими державою цінами за картками та готівку. Інші ж збувають його виключно через додатки чи паливні картки. І там вартість може відрізнятися від рекомендованих державою щонайменше на 5 гривень.

Деякі постачальники узагалі не продають пальне населенню, а лише оптовим покупцям, там ціна не регулюється. Водночас на деяких заправних станціях, які не входять до великих мереж, можна побачити і космічні цінники - від 65 гривень і вище за літр бензину. Зазвичай там немає черг, а люди заправляються хіба від безвиході.

"Тут уже питання до місцевої влади, яка має впливати на таких фантазерів. І застосовувати інструменти, а їх уряд надав достатньо, щоб заспокоїти тих, хто зловживає", - додає Харченко.

Водночас експерти припускають, що у перспективі ціни на пальне будуть таки зростати. Орієнтуватися треба на цінники в сусідній Польщі. "Ми імпортуємо з Європи. Так, всі дають підтримку, але не можна говорити, що нам дешево віддають. Це теж бізнес. І тому це відбивається на ціні. І от дизпаливо, яке зараз продають по 45 - воно б реально мало бути би в районі 60 гривень. І на жаль, воно буде рухатися в той бік. І це саме стосується бензину", - каже Юрій Корольчук.

Інші ж експерти певні - нинішні граничні націнки, відсутність акцизів цілком дозволяють тримати ціну у межах нинішньої, мережам заробляти, а громадянам отримувати паливо за прийнятною ціною. А вартість мала б зростати лише у випадку здорожчання пального у Європі. Втім, йдеться лише про 3-5 гривень. Та остаточно тенденція стане зрозумілою на початку - в середині червня, коли ситуація із поставками палива стане стабільною.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Аліна Книжник
13-05-2022, 07:58
Коментарів 0 Переглядів 1 725


Дівчина вчора, 23 листопада, пішла з дому та досі не повернулася
Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.